Yeni growerlar için A dan Z ye FULL REHBER (Kendi anlatımım ile baştan sonra bütün ayrıntılarıyla)

anesthetic

Yeni üye
Cheesy, bu sanırım tüm sitedeki en verimli kılavuzlardan biri.
Yeni başlayanlar grower’lar için başucu kitabı niteliğinde bir içerik olmuş.
Büyük emek içeriyor, tebrik ederim.
 

kaptann

Yeni üye
2 sene kadar gecikmelide olsa eline emeğine sağlık. Çok akıcı anlatmışsın sıkılmadan okudum bi bu kadar daha olsada okusam keşke dedim :)
 

Hades

Yeni üye
Yeni Üye olanlar önce bunu okudum anladım şekilde taahhüt etsin
Eline emeğine sağlık teşekkür ederim
 

Thornado

Kıdemli Üye
HASAT VE SONRASI

Overdrive ve Flush (Son birkaç hafta)



Geldik sonlara. Artık sabrın kalmadı ve kim bilir sigarayı tırtıklayıp fırında kurutup içmeye çalıştın :D Bitkinin bir sürü yaprağı kurudu sarardı döküldü filan.

Son bir hafta flush haftası ve ondan önceki on gün de Overdrive haftası olacak. Bunu iyi ayarlamaya çalış. Overdrive haftasına gelince Bud Candy ve Rhino Skin(veya potasyum silikat) dışındaki gübreleri kesiyorsun. Bu üç gübreyi beraber vermeye başlıyorsun her biri litre başı 2ml olacak şekilde. Bir hafta bu şekilde gidiyor ve Overdrive sömekleri deli gibi şişiriyor.

Son bir hafta kalınca saksının üç katı miktarda suyu hazırlıyorsun. ilk 2/3 ü normal su olsun direk dök banyoya aldığın saksıya. Ama son 1/3 ünün PH'ını dengelemen gerekiyor. Ayarladığın suyu da döktükten sonra birkaç litre suya 80% dolu bir tatlı kaşığı organik keçiboynuzu pekmezi ekle. Pekmez soğuk suda karışmadığı için önce bir bardak ılık suda karıştır ve soğuyunca ekle suyuna ve onu da karıştır.

Bütün bitkilerine bunu yaptıktan sonra yine biraz kurumasını bekleyip 3-4 gün sonra yine aynı miktarda pekmezli su ile besle hepsini.

Hasat zamanını öğrenmenin en kesin yolu 60-100tl'lik ufak bir mikroskop alıp trikomlarını incelemek. Trikomların şeffaf değil bembeyaz olmuş olması ve bir kısmının da amber rengine kaçmaya başlamış olması gerekiyor. İşte tam o anda koparıp hasat etmen gerekiyor.

Trikomlar sömeklerde ve şeker yapraklarının üzerindeki yapış yapış olan mikroskobik boyuttaki mantar gibi olan şeyler. Şeker yaprakları da sömeklerin içinden ve yakınından fırlayan tek parmaklı üzeri trikom kaplı yapış yapış yapraklar.

Hasat vaktine bir buçuk gün kaldığından emin olunca ışıkları kapat. Havalandırma çalışmaya devam etsin ama bitkin son 36 saatini karanlıkta geçirsin. Çünkü THC'ler aydınlıkta, karanlıkta olduğundan çok daha fazla bozuluyor. 36 saat karanlıkta tutacak sonra hiç ışığı açmadan bitkinin en kalın gövdesini toprağa en yakın yerden çat diye koparıp daha rahat kurutabilmek için birkaç dala böleceksin.

---------------------------------------------------


Hasat, Drying ve Curing işlemleri
Dalları çok da ufak olmayacak ve çok büyük sömeklerini kururken küflenmesin diye birkaç parçaya böldükten sonra karanlık ve tam da ölümüne kuru olmayan hafiften soğuk bir odaya asıyorsun. 18 derece ve 30% nem mi desem? Ara sıra git kontrol et. Eğer dördüncü günden baya kuru görünüyorsa o zaman nemi arttırman gerekiyor. On günden kısa sürede kurumasını istemiyoruz. Yoksa çok şey kaybedersin. Buraya kadar gelmişken hiç gerek yok.

İnce dallar kuruluktan çat diye kırılacak, orta dallar da bükülüp çat diye kırılacak ve en kalın dallar henüz birazcık yaş olduğu için kırılmadığı kıvama geldiğinde kurutma işlemin bitmiş oluyor.

Kendine birazcık içimlik ayır ama çok az :D Çünkü daha Curing işlemi var ve sigaranın tadıyla kafasını en çok o ortaya çıkartacak.

Sömekleri eldiven takıp temiz ve pürüsüz bir yüzeyde budamaya başlaman gerekiyor. Bu iş için özel screenler var. Veya direk cam gibi yüzeyi olan birşeyler kullanabilirsin. Çünkü sen işini yapmayı bitirince onun üzerinde birikmiş olan şey Kief. Onu keyifli keyifli içeceksin. Ufak ufak ayır sömekleri, en fazla 6-7 gram tek parça kalsın. Ki bana sorsan o da fazla olabilir. Küflensin istemezsin. Sigaran bir küflendimi hiç içemezsin.

Budamayı halledince sömekleri yarısını dolduracak şekilde kavanozlara at. Curing denilen işlem şimdi başlıyor. Kavanozları karanlık ve soğuk bir yere koy ağızları kapalı halde. İlk hafta 3-4 saatte bir gelip kapaklarını birer birer aç hafif salla ve 15-20 saniye açık tutup kapat. Sonraki hafta ise günde bir defaya düşür. Sonraki hafta ise haftada birkaç defaya. Bunu bir ay kadar devam ettirsen efsane bir sigaran olur. Sen yapmaya devam ettikçe kokunun nasıl ortaya çıktığını kendin hissedeceksin. Kesinlikle beklemene değecek birşey. Kavanoza sığacak boyutta bir nem ölçerin varsa at içine nemi 50% lerde olduğundan emin ol. Çünkü artarsa küflenir azalırsa da kokusu ve tadı gider. Bir şekilde kontrol etmek lazım. Ufak nem ölçerin yoksa da kuruma hızına ve kokunun ortaya çıkıp çıkmamasına bakarak anlayacaksın. Bu iş için özel yapılmış sabitleyiciler var. "55% Nem Regülatörü" diye aratırsanız çıkar. Nemin düşmesini veya artmasını engelliyor. Ondan edinebilirseniz çok iyi olur ama edinemezseniz de olduğu kadar...

Bir ay sonra artık sigaran bütün potansiyeliyle tüttürülmeye hazır. Saklamaya devam edeceksen aynı şekil ayda bir aç kapakları salla geri kapat. Senelerce bu şekilde nemini kurutmadan saklarsan tadından neredeyse hiçbirşey kaybetmez.

Afiyet olsun :D

---------------------------------------------------





3333333.png
Cook güzel olmus hocam eline sağlık, vakumlu poşette saklama hakkında ne diyosun?
 
Kolay gelsin arkadaslar Photo yetistiriyorum
Topraktaki ilk 4 gunu aydinlik demis arkadas
Sonraki 10 gun hangi renk isik ve kac saat aydinlik kac saat karanlik?
Ondan sonraki veg donemi yine hangi renk isik ve kac saat aydinlik kac saat karanlik?
Ciceklenmeye 12/12 saat demis onada okey
Ama aradami iki donemi bulamadim
 

madsky

Yeni üye
cnna.png

Selamlar. Forum içerisinde bir sürü benzer probleme sık sık uzun açıklamalar yazmanın yoruculuğundan dolayı buraya bir ultimate guide bırakayım dedim.


Sistem toplamadan ilk fırtınıza kadar A'dan Z'ye bütün ayrıntıları ile GROW rehberi


Bu foruma gelmeden önce birkaç arkadaşımın ortaklığıyla değişik growlar yaptık ve kendi growlarım da hiçbir zaman öyle isviçre saati setuplarla olmadı. Sürekli bir deneysellik ve doğaçlama söz konusu oldu. Nem makinesi yaptım, dimmer devre yaptım , timer devre yaptım(her 15 dkda 1 dk açık olabilen devre gibi. Nem makinesi için.) ve hayatımda ilk defa elektronik ile ilgili birşeyler yaptım. Yoksa hiç bilgim yoktu. Bu yüzden öyle full setup tentler, ışıklar veya markalar gibi konularda fazla bilgim bulunmamakta. Anlatacaklarımın bir yerden doğrudan okunmuş veya sora sora öğrenilmiş fazla güvenilemeyecek bilgiler olmadığını temin ederim. Emin olmadığım kısımları da özellikle cümle içerisinde belirtiyor olacağım.

Başlangıç olarak söylemeliyim ki grow yapmak demek bitki yetiştirmek ile ilgili temelleri öğrenmek demektir. Öğrendiğiniz şeyi her zaman kendi mantık çerçevenize oturtmaya çalışın ve arkasındaki mantığı öğrenin. Başka kaynaklara bağlı olmak bitkiniz için herşeyden daha büyük bir tehlike arz eder. Büyük ve dengesiz bir bilgi kaynağının doğrudan bitkileriniz üzerinde etkiye sahip olmasını istemezsiniz. Yanlış gidebilecek çok olasılık var. Sorduğunuz kişi bilmiyor olabilir, dikkatsiz davranmış olabilir, belirtmediğinizden dolayı setupınıza uygun olmayan bir öneride bulunmuş olabilir... Onlarca olasılıktan bahsedebiliriz ama sonuç olarak demek istediğim şey bir bitki bakacaksanız onu öğrenmeniz ve tanımanız en önemlisidir. Bu yüzden dediğim gibi her zaman analitik analizlerle işleyin öğrendiklerinizi.
Problemin çözümünü bilene sormak yerine olayın temelini araştırıp öğrenip kendiniz birşeyler düşünseniz veya çözümü öğrenip anlamaya çalışırsanız inanın bana daha çiçeklenme başlamadan işi kavrar bitkilerle bir iletişim geliştirirsiniz.

*Anlatımı spoiler butonları ile bölümlere ayıracağım. Bu şekilde ihtiyacınız olmayan kısımları okumanıza gerek kalmayacak. Bu arada kankalar 'çarşı' dediğim şey nalbur da olabilir hırdavatçı da olabilir bir milyoncu da olabilir. Çarşı dediğimde siz bu şekilde anlayın.





Açıklamaları okumak için spoiler düğmelerini kullanarak başlık seçmeyi unutmayın.



Konuyu sürekli eksiklerini buldukça veya yeni fikirler edindikçe güncellemeye devam edeceğim.




Selamlar,

Harika bir rehber olmus, ellerinize saglik. Bulundugum ulkede pazartesiden itibaren kullanimi ve ekimi serbest oluyor, ben de malzemelerimi sizin yazdiklariniza dayanarak siparis ettim. Bazi bolumlerde anlayamadigim kisimlar var. Aciklik getirebilirseniz cok sevinirim:

1. Ben cadir isik almadim, 18L kumas saksi icinde balkonda/bahcede yapmayi planliyorum. Disarida nem sicaklik nasil olmali?
2. Auto tohumlari filizlendirdikten sonra direkt buyuk saksiya mi ekmemiz gerekiyor?
3. Flush zamani saksinin 2 veya daha fazla kati PH si ayarlanmis su eklenecek demissiniz, yani 1 gun onceden 1 saksi icin 40-45L suyu dinlendirecek miyim?

Cevaplariniz icin simdiden cok tesekkur ederim.
 
Son düzenleme:
Eline sağlık , bende yararlı bir bilgi vereyim. Ph ölçeri gidip 1500 2000 vermenize gerek yok. Pşyasada en iyi ph ölçer terrajı sıvı ph ölçeri. Hata paysız
 
Ü

Üye silindi 39151

Guest
TOPRAĞA AKTARMA VE İLK GÜNLER

görüntülemek için aşağıdaki butonu kullan


Toprağa aktarma ve ilk günler
Sonunda kökler 2 cm kadar uzadı ve toprağa ekmeye hazırsın tohumları. Çok heyecanlı kanka ama pek sabırlı biri değilsen beklemesi en sıkıntı dönemlerden biri bu. Filizlenme en azından üç gün kadar sürecek ve belki çok daha fazla. Senin de bunu hiçbirşey bilmeden beklemekten başka çaren yok :D Kök çıkarmışsa tohumların sıkıntısız filizlenirler.

Parmağınla ufacık bir delik aç. Delik saksının tam ortasında olmasın. Yine ortaya yakın olsun ama tam da olmayacak. %50 ortası ise %30 a aç deliği. Toprağı aşağı doğru bastırma. Tam aksine çukur kazar gibi dışa doğru çek. Deliğin derinliği tohumun köklü halinden biraz daha fazla olmalı. Tohum ne güneş görmeli ne de toprağı yararken enerjisini harcamalı. Sterilize edilmiş, temiz ve kuru bir cımbız ile ilk tohumu al ve deliğe yerleştir. Üzerine 1.5-2 cm kadar toprak ört yumuşakça. Tohum ışık görürse zehirlenir bu yüzden çok ince yapma. Ama çok da kalın yaparsan filiz çıkamayabilir topraktan. Bunu iyi ayarla ve bütün tohumlarını yerleştir.

Photo bitkileri karton bardak gibi daha ufak birşeye ekip daha birkaç hafta sonra kendi saksılarına aktarmak daha sağlıklı olabilir. Ancak auto bitkiler için kesinlikle böyle birşey yapmamalısın yoksa ölür gider.

PH ayarlama
PH Down çözeltin varsa onu kullanarak PH seviyeni 6.5 e kadar düşür. Çözeltin yok ise sitrik asit ile de yapabilirsin aynı şeyi. Pek farkı yok çünkü çözeltilerin içinde de bu kullanılıyor. Sitrik asit dediğimiz şey bildiğin limon tuzu. İster toz halinde satın al ister evde blenderdan, havandan geçir veya bir şekilde ezerek toz haline getir. Ortalama bir çay kaşığı toz limon tuzu musluk suyunun PH seviyesini istenilen noktaya getiriyor. Ben başından beri limon tuzu kullanıyorum ve hiç sorun yaşamadım. PH metren yoksa ph kağıdı kullan ve kağıtta hiç yeşil rengini görmeyene kadar düşür. Turuncumsu sarı veya yeşil olmayan bir sarı renk görmen lazım. Kağıdın tamamını kullanman gereksiz. Dört-beş parçaya bölebilirsin makas ile. Ve kağıdı kullanmadığında temiz bir yere veya bir peçetenin üzerine koy. Kağıdın tam rengi alması bir dakika sürebiliyor.
---------------------------------------------------
Bir gün açıkta bekletilmiş ve PH'ı ayarlanmış suyu yemek kaşığıyla alarak çook sakince, toprağa yakından yavaşça bırak. Bu şekilde yeterince ıslandığına emin olana kadar sula her bir tohumu. 15-20 kaşık gerekir sanırım. Sadece tohumun üzerini değil, 10cm kadar çapı sula. Yavaş sulamanın sebebi tohumun daha da aşağıya kaymasını engellemek.

Yeterince suladıysan 1.5 litrelik su şişelerinin alt tarafını 15-20 cm kalacak kadar kes ve 4-5 tane delik aç ve bu petleri tohumların üzerine bırak. Nem oranının maksimumda kalmasını istiyoruz. Sistemi tamamen aç. Kesinlikle ilk günler karanlıkta olmasın. Tam aksine ben her zaman ilk 3 gün tamamen aydınlıkta bırakırım tohumları. Ama senin tercihin bu. Doğrudan kendi ayarladığın aydınlık karanlık saatleri ne ise onu da başlatabilirsin sadece karanlık olmasın tamamen. Nem makinesi son ayarında çalışsın. Işık MH-HPS ise 80cm de, LED ise 55 civarları, CFL ise de 40 cmlerde asılı olsun. İlk dönemler güçlü bir ışığa hiç gerek yok bu arada.

Her 4-6 saatte bir gidip toprağın kurumadığından emin ol ve kurumuş ise yine kaşıkla sakin sakin sulamaya devam et :D Bu sıkıntılı ve sabrını zorlayan süreç boyunca sürekli nem miktarının maksimumda olduğundan ve toprağın kurumadığından emin olmalısın. Havalandırma ve ortam sıcaklığından bahsetmeme gerek yok. Hafif bir rüzgar olmalı ve sıcaklık 23-27 aralığından çıkmamalı. Kanka dikkat et toprağın çok soğuk olmasın. Sulanınca daha da soğuyacak çünkü.

3-4 gün sonra baş vermeye başlayınca da süreç aynı şekilde devam ediyor olacak kanka. Sadece artık kaşık olayını bırakabilirsin :D Filize su sıçratmadan, değdirmeden çok yakından yavaşça sulamalısın. Şuanda sulama miktarın en fazla yarım su bardağı olmalı veya 100ml civarları. Suyu filizin azıcık çevresine dökersin. Bir dvdçapını geçmeyecek şekilde tabi. Ama doğrudan köküne de dökme.

Bitkinin yaprakları üzerine kapattığın pet şişelere çarpana kadar bu şekilde devam et. Ama her geçen gün sulama miktarını arttır. Sürekli bitkinin köklerinin ne kadar büyüdüğünü düşünüp ona göre bir sulama yap. Dibine dibine sulama yaparsan tembel olur köklerin. Erken yaşta birazcık uzaktaki nem için gelişmeye çalışırsa çok sağlam bir başlangıç olur. Bu noktada artık bir su bardağına yakın su kullanıyor olmalısın(tam değil ama) ve iki hafta veya 10 güne kadar yavaşça arttırarak PH ayarlı boş su vermeye devam etmelisin.


---------------------------------------------------
Kanka çok teşekkürler buzler icin harika bir rehber olmuş. 3 adet tohum köklendi yeni toprağa aldim. Oto olduğu için 15 l saksilara aldim.dwdiklerini aynen uyguladım. 2 adet 50w ledim var ,biri yetermi ikisininde yakayım mi .Birde ben 15 20 gün sonra balkona alicam.Bunu düşününce filizlenen döneminde vereceğim ışık kafamı karıştırıyor. Sen ne düşünürsün?
 

trafoo00

Yeni üye
GELİŞİM VE ÇİÇEKLENME DÖNEMLERİ

görüntülemek için aşağıdaki butonu kullan


Gelişim (Vegetation veya kısaca Veg) ve Çiçeklenme (Flowering) dönemleri
Kanka bu dönemin olayı tamamen yaprak yapmak, kök yapmak, büyümek, boy atmak. Auto bitkin var ise bir buçuk ay kadar sürecek bu yüzden stres yaşatmamaya çok dikkat et. Photo bitkin var ise sen ne kadar istersen o kadar gidecek o yüzden kafan rahat.

Sıvı gübreler
Ne yazık ki gübre markaları konusunda ayrıntılı konuşamayacağım. Onun yerine benim de kullandığım Advanced Nutrients gübrelerini örnek göstereceğim. Bu yüzden başka marka da araştırabilirsin. Ama başlangıç için AN gübreleri çok rahat olabilir.

Gübre alamıyorsan humik-fulvik asit ve potasyum silikat gübrelerini çarşıda 15-20 liraya bulabilirsin. Humik fulvik asit baştan sona kadar kullanılan birşey. Potasyum silikat da rhino skin yerine geçen ve bütün çiçeklenme döneminde kullanılan bir gübre. Humik-fulvik kök ve toprak gelişimi, potasyum silikat ise bağışıklık, gövde ve dayanıklılık gelişiminde büyük rol oynar. Onun dışında yine benim burada bilmediğimden dolayı anlatamayacağım evde gübre yapma tarifleri araştırabilirsin forumda veya internette. Patates kabuğu veya yumurta haşlama gibi enteresan tarifler var.
Nedir bu Humik-Fulvik asit
Humik asit topraktaki ölü olan materyalin topraktaki organizmalar tarafından sindirilmesini çok hızlandırır. Toprağını gençleştirir ve tamamlar. Toprak içindeki trafik akışını daha kolay hale getirir. Köklerin daha rahat besin sağlamaya başlar ve aynı zamanda toprağın daha çok su tutmasını sağlar. Barın önünde sıradasın konsere yetişmeye çalışıyorsun sonra nüfuzlu bir arkadaşın gelip seni sıradan alıp elini kolunu sallaya sallaya içeri aldığını düşün mekan tanıdık olduğu için. Humik asit de bunu yapıyor :D Nitrojenlerle bağ kurup kök tarafından emilimlerini kolaylaştırıyor. Özellikle kalsiyum, demir, magnezyum veya çinko gibi mikro elementleri anında emilime sürüklüyor.

Fulvik asit de, Humikten ilk göze çarpan farkı daha az karbon barındırması ama daha da çok oksijen var yapısında. Bu yapısı ve hafifliğinden dolayı yaprak spreylemede kullanılabilir çünkü hücre çeperlerinden kıvrıla kıvrıla geçer. Çok kıvrak geçirgen birşey yani.
Humik-Fulvik asit kullanırken gübrelerini de çok kullanırsan bitkiyi yakarsın çünkü Humik-Fulvik bitkinin ihtiyaç duyduğu nitrojen miktarını çok azaltıyor. Normalde senin verdiğin gübrenin çok az kısmını kullanır bitkin ama Humik-Fulvik ile baya yararlanacağı için fazla vermemek lazım.

Yani genel olarak nitrojen emilimini arttırır, toprağın daha çok su tutmasını sağlar, topraktaki mikroorganizma kültürünü canlandırır ve böylece ölü gereksiz materyaller besine kolaylıkla dönüştürürlür, topraktan bitkinin zehirli şeyleri emmesini azaltır, fotosentezi arttırır, metabolizma ve hücre bölünmesini ateşler ve gerekli gübre miktarını azaltır.
---------------------------------------------------




AN marka gübreleri kendi fikrimce ihtiyaç sırasına göre gruplandırıyorum:


En gerekli olanlar
  • Bu gübre yaprak oluşumu ve büyümeyi tetikleyen bir gelişme dönemi gübresi. Çiçeklenmede kullanmamalısın yoksa sömekleri şişirmek yerine bitkin yaprak üretimine daha çok enerji ayırır
  • Çiçeklenme uyarıcı ve geliştirici bir gübre olduğu için tam oranlarda çiçeklenmede kullanırsın. Ama litre başı 0.5ml gibi miktarlarda başla kullanmaya gelişim döneminin ortalarında.

İkince seviye gerekliler

  • Topraktaki bakteri kültürlerinin ve bitkinin bizzat ihtiyacı olan bir takım mikro elementleri sağlar. Azar azar kullanırsın son birkaç hafta hariç. Böyle litre başı 1 ml yeterlidir.
  • Kalsiyum ve magnezyum kaynağı. Musluk suyu kullanıyorsan 15 günde bir boş sulamaya koysan yeter. Yağmur veya hazır su kullanıyorsan da litre başı her sulama 1ml versen yeterli olur.


Üç (Çiçeklenme dönemi gerekecek bunlar yani acelesi yok)

  • Efsane bir gübre. Sömekleri deli gibi şişiriyor. AN kullanmayan bile alır bu gübreyi. Çiçeklenmenin ilk haftalarından sonra başlarsın kullanmaya
  • Bu, Bib Bud'dan da iyi bir gübre ve herkes alır. Çiçeklenmenin son haftalarında kullanılır. (Flush haftasından iki hafta önce ve yaklaşık maksimum iki hafta boyunca)


Dört (Bunlar keyfi)

  • Adından da anlayacağın üzere vitamin takviyesi. Çiçeklere iyi gelir bu yüzden elinde olmasının yardımı dokunabilir ama yine de ekstradır. Çiçeklenmenin ilk haftaları hariç ve overdrive haftası hariç hep kullanırsın.
  • Bu bir şeker tavkiyesi. Yani sömekleri doldurmak ve daha tatlı yapmak için kullanacaksın istersen.


Bir de organik keçiboynuzu pekmezi muhabbeti var. Son flushı atarken boş suya bu pekmezden karıştırıyorsun ve içimi çok daha tatlı oluyor. Soğuk suda çözünmeyebilir bu yüzden önce ılık suda karıştır güzelce ve soğuyunca suyuna kat.


Tabi daha çok harcama yapmaya hazırsan diğer gübrelerini de alabilirsin. Senin kararın.


---------------------------------------------------



Bundan sonra sayacağım gübrelerin sende olmayanları kullanma.

İki hafta geçti bitki yaprak açtı, baya iyi görünüyor. İlk gübrelememize başlayacağız yani. Bir gün açıkta bekletilmiş musluk suyunun (Hazır su, kaynak suyu, yağmur veya kar suyu da olabilir. Yağmur ve kar suyunun PH'ını ayarlamana gerek yok ama hazır suların şişesinde yazana güvenmemelisin.) bir litresini alıyorsun ve PH ını ayarlıyorsun.
PH ayarlama
PH Down çözeltin varsa onu kullanarak PH seviyeni 6.5 e kadar düşür. Çözeltin yok ise sitrik asit ile de yapabilirsin aynı şeyi. Pek farkı yok çünkü çözeltilerin içinde de bu kullanılıyor. Sitrik asit dediğimiz şey bildiğin limon tuzu. İster toz halinde satın al ister evde blenderdan, havandan geçir veya bir şekilde ezerek toz haline getir. Ortalama bir çay kaşığı toz limon tuzu musluk suyunun PH seviyesini istenilen noktaya getiriyor. Ben başından beri limon tuzu kullanıyorum ve hiç sorun yaşamadım. PH metren yoksa ph kağıdı kullan ve kağıtta hiç yeşil rengini görmeyene kadar düşür. Turuncumsu sarı veya yeşil olmayan bir sarı renk görmen lazım. Kağıdın tamamını kullanman gereksiz. Dört-beş parçaya bölebilirsin makas ile. Ve kağıdı kullanmadığında temiz bir yere veya bir peçetenin üzerine koy. Kağıdın tam rengi alması bir dakika sürebiliyor.
---------------------------------------------------

Daha sonra içine 1ml Grow, 0.5ml Micro, 0.5ml veya daha az Bloom, 1ml Humik-Fulvik asit, 1ml B-52'yi sırayla ve hepsinden sonra suyu çok iyi karıştırarak ekliyorsun. Şuan ilk tam sulamamız olduğu için biraz fazla verelim ki toprak azıcık yıkansın. Bir saksıya döktüğün bir litrenin bir kısmı saksının dibinden akmaz ise bir tane daha hazırla ve birkaç bardak su çıkana kadar sulamaya devam et. Bütün saksılarına sırasıyla böyle yap. Biraz fazla suladık biliyorum ama ne olur ne olmaz ufak bir reset atmanın kimseye zararı yok. Zaten çok suladığın için kurumasını ekstra bir gün bekleyeceksin. Saksının boş ağırlığını aklında tut ve ağırlığına bakarak kuruyup kurumadığını tahmin et. Her defasında parmağını toprağa sokmaktan daha sağlıklı bir yöntem. Bu defa fazla suladığımızdan dolayı tahminen 5 gün veya daha fazla beklemen gerekebilecek. Beklerken bitkinin gübrelere nasıl çabucak tepki verdiğini göreceksin.

Bundan sonra 2 gün veya daha kısa aralıklar ile bitkini sularsan köklerin hava almamasına ve besine rahatlıkla ulaşan köklerin tembel ve güçsüz olmasına sebep olursun. En sağlıklısı minimum 3 gün olmalı.

İlk fazla sulamadan sonra toprak kuruyunca yine aynı oranlarda gübre ile ama bu defa 0.7 ml su ile sulama yaparsın. Bundan sonra 6 gün kadar bekleme de kurumasın. Yine de bitkiyi sulamaya karar verdiğinde eğer çok geç kalmamışsan ve bitki yaprakları aşağı salmamışsa yarım gün kadar bekle. Sulamayı aceleye getirme aksine araya işler koy biraz geciktir ki kökler uğraşsın besin arasın da gelişsin.

Bu ilk iki gübrelemeden sonra ise gübre oranını yavaşça artırmaya başlamalısın. Ve her üç sulamandan sonra bir boş ph ayarlı su ile sulama yapman gerekecek.

En önemli noktalardan ve forumda gördüğüm en sık yapılan hatalardan biri yetersiz sulama ve tam bu dönemde ortaya çıkıyor. Üç haftayı geçmiş ve büyümüş olan bitkinin saksısını artık her defasında tamamen ıslatmalı, suyu dibine vermemeli ve her defasında en az iki üç su bardağı su dibinden akacak şekilde sulamalısın. Yoksa toprak yıkanmadığı için diplere doğru bir tuzlanma ve tortulaşma başlayacak. Bu da toprağın PH seviyesini dengesizleştirip bitkinin hayatını skiecek. Yeterli sulamaya geç başlamamaya dikkat et.

Çiçeklenme dönemine gelince Grow 3ml, Bloom 2ml, Micro 1.5ml, B-52 2ml ve Humik-Fulvik asit de 3ml ye gelecek şekilde yavaşça arttır gübre miktarlarını. Çiçeklenme başlayınca da Bud Candy, Rhino Skin (veya potasyum silikat) gübrelerini 2ml olacak şekilde kullanmaya başla. Bir hafta sonrasında da Big Bud eklemeye başla. Tekrar ediyorum sanırım ama Grow gübresini çiçeklenmede kesmiş olman gerekiyor. İlk on gün azaltarak git ve maksimum on gün sonra tamamen kullanmayı bırakmış ol.

Photo bitkilerinin çiçeklenmeye girmesi için ışığı 12/12 düzenine getir.

Artık flush olayına girmemiz lazım biraz. Kanka flush genel anlamında sifon çekmek demek. Saksının iki katı veya daha fazla miktarda PH’ı dengelenmiş suyu dökersin toprağa yavaşça. Bunu yaparken saksını banyoya alsan iyi edersin. Amaç toprağın yıkanması ve resetlenmesi. Bazı hastalık durumlarında, vegten çiçeğe geçerken ve hasattan bir hafta önce atılır. Veg döneminden çiçeğe geçerken atmak çok iyi olur çünkü rejidme bir değişiklik söz konusu olmalı ve bunu toprağı temizleyerek başlarsan çok iyi olur.

Bir de bunun daha ufak versiyonu var. Onun ismi yok biz toprağı yıkamak veya resetlemek diyelim. Saksının iki katı değil, saksın kadar veya yarısından biraz daha fazla PH’I dengelenmiş su kullanacaksın bu defa. Sui le saksını yıkamayı bitirdiğindeyse sıradaki gübreleme neyse onu vereceksin aynı su miktarıyla. Birşey olmamış gibi besinini vereceksin yani. Bunu vegten çiçeğe geçerken yapmayı unutma kanka. Bir de bu olayın önemini vurgulamak istiyorum çünkü reset düğmesi sahibi olmak kadar kullanışlı birşey yok. Baktın bitkin hastalanıyor hemen at reseti. Hastalıklara erkenden çözüm. Ama tabi çok sık atma çünkü kökler havasız kalır. İki hafta içinde iki defa atma. Normalde sulamayı 4 günde bir yapıyorsan, bunu yaptıktan sonra 5 veya 6 gün bekle ki güzelce kurusun ve kökler azıcık hava alsın. Bir de bu kadar bol sulamadan sonra bir gün kuru bırakmanın yararı köklerin tembelliğe ve bolluğa alışmaması.

Bitkin çiçeklenme döneminin ortalarına gelince artık en alttaki eski fan yapraklarından başlayarak yarısının altında neredeyse yaprak kalmayacak şekilde temizle. Kopar yani bildiğin yaprakları. Auto büyütüyorsan bu tarihten önce koparma kesinlikle. Photo da büyütüyorsan koparma da onda o kadar sorun olma olasılığı yüksek değil. Gölgede olanları, eski ve büyükleri, sararmışları, iyi görünmeyenleri… Kopar at gitsin.

Aynı zamanda çiçeklenme başladıktan birkaç gün sonra MH ışık kullanıyorsan artık HPS ile değiştirmen gerekiyor. Pahalı LED’lerden aldıysan da kanka maviyi yarılara kısacak ve kırmızıyı sonuna kadar açacaksın. Çiçeklenme döneminde iki hafta geçince de UV ışığını sona getireceksin. HPS’yi de bir hafta sonra 50 cmye ondan da bir hafta sonra 35-40 cmye indirmen gerekiyor.

Çiçeklenmeye giren bitkilerinin artık nem oranı ihtiyacı 40% lara düşüyor. Bu yüzden nem makinenin ayarını baya azalt veya tamamen kapat. Su kapları koyduysan sağa sola hepsini kaldır. Yoksa sömeklerin içi küflenir.

---------------------------------------------------
sen adamsın eline koluna sağlık
 

yasopro2001

Yeni üye
GELİŞİM VE ÇİÇEKLENME DÖNEMLERİ

görüntülemek için aşağıdaki butonu kullan


Gelişim (Vegetation veya kısaca Veg) ve Çiçeklenme (Flowering) dönemleri
Kanka bu dönemin olayı tamamen yaprak yapmak, kök yapmak, büyümek, boy atmak. Auto bitkin var ise bir buçuk ay kadar sürecek bu yüzden stres yaşatmamaya çok dikkat et. Photo bitkin var ise sen ne kadar istersen o kadar gidecek o yüzden kafan rahat.

Sıvı gübreler
Ne yazık ki gübre markaları konusunda ayrıntılı konuşamayacağım. Onun yerine benim de kullandığım Advanced Nutrients gübrelerini örnek göstereceğim. Bu yüzden başka marka da araştırabilirsin. Ama başlangıç için AN gübreleri çok rahat olabilir.

Gübre alamıyorsan humik-fulvik asit ve potasyum silikat gübrelerini çarşıda 15-20 liraya bulabilirsin. Humik fulvik asit baştan sona kadar kullanılan birşey. Potasyum silikat da rhino skin yerine geçen ve bütün çiçeklenme döneminde kullanılan bir gübre. Humik-fulvik kök ve toprak gelişimi, potasyum silikat ise bağışıklık, gövde ve dayanıklılık gelişiminde büyük rol oynar. Onun dışında yine benim burada bilmediğimden dolayı anlatamayacağım evde gübre yapma tarifleri araştırabilirsin forumda veya internette. Patates kabuğu veya yumurta haşlama gibi enteresan tarifler var.
Nedir bu Humik-Fulvik asit
Humik asit topraktaki ölü olan materyalin topraktaki organizmalar tarafından sindirilmesini çok hızlandırır. Toprağını gençleştirir ve tamamlar. Toprak içindeki trafik akışını daha kolay hale getirir. Köklerin daha rahat besin sağlamaya başlar ve aynı zamanda toprağın daha çok su tutmasını sağlar. Barın önünde sıradasın konsere yetişmeye çalışıyorsun sonra nüfuzlu bir arkadaşın gelip seni sıradan alıp elini kolunu sallaya sallaya içeri aldığını düşün mekan tanıdık olduğu için. Humik asit de bunu yapıyor :D Nitrojenlerle bağ kurup kök tarafından emilimlerini kolaylaştırıyor. Özellikle kalsiyum, demir, magnezyum veya çinko gibi mikro elementleri anında emilime sürüklüyor.

Fulvik asit de, Humikten ilk göze çarpan farkı daha az karbon barındırması ama daha da çok oksijen var yapısında. Bu yapısı ve hafifliğinden dolayı yaprak spreylemede kullanılabilir çünkü hücre çeperlerinden kıvrıla kıvrıla geçer. Çok kıvrak geçirgen birşey yani.
Humik-Fulvik asit kullanırken gübrelerini de çok kullanırsan bitkiyi yakarsın çünkü Humik-Fulvik bitkinin ihtiyaç duyduğu nitrojen miktarını çok azaltıyor. Normalde senin verdiğin gübrenin çok az kısmını kullanır bitkin ama Humik-Fulvik ile baya yararlanacağı için fazla vermemek lazım.

Yani genel olarak nitrojen emilimini arttırır, toprağın daha çok su tutmasını sağlar, topraktaki mikroorganizma kültürünü canlandırır ve böylece ölü gereksiz materyaller besine kolaylıkla dönüştürürlür, topraktan bitkinin zehirli şeyleri emmesini azaltır, fotosentezi arttırır, metabolizma ve hücre bölünmesini ateşler ve gerekli gübre miktarını azaltır.
---------------------------------------------------




AN marka gübreleri kendi fikrimce ihtiyaç sırasına göre gruplandırıyorum:


En gerekli olanlar
  • Bu gübre yaprak oluşumu ve büyümeyi tetikleyen bir gelişme dönemi gübresi. Çiçeklenmede kullanmamalısın yoksa sömekleri şişirmek yerine bitkin yaprak üretimine daha çok enerji ayırır
  • Çiçeklenme uyarıcı ve geliştirici bir gübre olduğu için tam oranlarda çiçeklenmede kullanırsın. Ama litre başı 0.5ml gibi miktarlarda başla kullanmaya gelişim döneminin ortalarında.

İkince seviye gerekliler

  • Topraktaki bakteri kültürlerinin ve bitkinin bizzat ihtiyacı olan bir takım mikro elementleri sağlar. Azar azar kullanırsın son birkaç hafta hariç. Böyle litre başı 1 ml yeterlidir.
  • Kalsiyum ve magnezyum kaynağı. Musluk suyu kullanıyorsan 15 günde bir boş sulamaya koysan yeter. Yağmur veya hazır su kullanıyorsan da litre başı her sulama 1ml versen yeterli olur.


Üç (Çiçeklenme dönemi gerekecek bunlar yani acelesi yok)

  • Efsane bir gübre. Sömekleri deli gibi şişiriyor. AN kullanmayan bile alır bu gübreyi. Çiçeklenmenin ilk haftalarından sonra başlarsın kullanmaya
  • Bu, Bib Bud'dan da iyi bir gübre ve herkes alır. Çiçeklenmenin son haftalarında kullanılır. (Flush haftasından iki hafta önce ve yaklaşık maksimum iki hafta boyunca)


Dört (Bunlar keyfi)

  • Adından da anlayacağın üzere vitamin takviyesi. Çiçeklere iyi gelir bu yüzden elinde olmasının yardımı dokunabilir ama yine de ekstradır. Çiçeklenmenin ilk haftaları hariç ve overdrive haftası hariç hep kullanırsın.
  • Bu bir şeker tavkiyesi. Yani sömekleri doldurmak ve daha tatlı yapmak için kullanacaksın istersen.


Bir de organik keçiboynuzu pekmezi muhabbeti var. Son flushı atarken boş suya bu pekmezden karıştırıyorsun ve içimi çok daha tatlı oluyor. Soğuk suda çözünmeyebilir bu yüzden önce ılık suda karıştır güzelce ve soğuyunca suyuna kat.


Tabi daha çok harcama yapmaya hazırsan diğer gübrelerini de alabilirsin. Senin kararın.


---------------------------------------------------



Bundan sonra sayacağım gübrelerin sende olmayanları kullanma.

İki hafta geçti bitki yaprak açtı, baya iyi görünüyor. İlk gübrelememize başlayacağız yani. Bir gün açıkta bekletilmiş musluk suyunun (Hazır su, kaynak suyu, yağmur veya kar suyu da olabilir. Yağmur ve kar suyunun PH'ını ayarlamana gerek yok ama hazır suların şişesinde yazana güvenmemelisin.) bir litresini alıyorsun ve PH ını ayarlıyorsun.
PH ayarlama
PH Down çözeltin varsa onu kullanarak PH seviyeni 6.5 e kadar düşür. Çözeltin yok ise sitrik asit ile de yapabilirsin aynı şeyi. Pek farkı yok çünkü çözeltilerin içinde de bu kullanılıyor. Sitrik asit dediğimiz şey bildiğin limon tuzu. İster toz halinde satın al ister evde blenderdan, havandan geçir veya bir şekilde ezerek toz haline getir. Ortalama bir çay kaşığı toz limon tuzu musluk suyunun PH seviyesini istenilen noktaya getiriyor. Ben başından beri limon tuzu kullanıyorum ve hiç sorun yaşamadım. PH metren yoksa ph kağıdı kullan ve kağıtta hiç yeşil rengini görmeyene kadar düşür. Turuncumsu sarı veya yeşil olmayan bir sarı renk görmen lazım. Kağıdın tamamını kullanman gereksiz. Dört-beş parçaya bölebilirsin makas ile. Ve kağıdı kullanmadığında temiz bir yere veya bir peçetenin üzerine koy. Kağıdın tam rengi alması bir dakika sürebiliyor.
---------------------------------------------------

Daha sonra içine 1ml Grow, 0.5ml Micro, 0.5ml veya daha az Bloom, 1ml Humik-Fulvik asit, 1ml B-52'yi sırayla ve hepsinden sonra suyu çok iyi karıştırarak ekliyorsun. Şuan ilk tam sulamamız olduğu için biraz fazla verelim ki toprak azıcık yıkansın. Bir saksıya döktüğün bir litrenin bir kısmı saksının dibinden akmaz ise bir tane daha hazırla ve birkaç bardak su çıkana kadar sulamaya devam et. Bütün saksılarına sırasıyla böyle yap. Biraz fazla suladık biliyorum ama ne olur ne olmaz ufak bir reset atmanın kimseye zararı yok. Zaten çok suladığın için kurumasını ekstra bir gün bekleyeceksin. Saksının boş ağırlığını aklında tut ve ağırlığına bakarak kuruyup kurumadığını tahmin et. Her defasında parmağını toprağa sokmaktan daha sağlıklı bir yöntem. Bu defa fazla suladığımızdan dolayı tahminen 5 gün veya daha fazla beklemen gerekebilecek. Beklerken bitkinin gübrelere nasıl çabucak tepki verdiğini göreceksin.

Bundan sonra 2 gün veya daha kısa aralıklar ile bitkini sularsan köklerin hava almamasına ve besine rahatlıkla ulaşan köklerin tembel ve güçsüz olmasına sebep olursun. En sağlıklısı minimum 3 gün olmalı.

İlk fazla sulamadan sonra toprak kuruyunca yine aynı oranlarda gübre ile ama bu defa 0.7 ml su ile sulama yaparsın. Bundan sonra 6 gün kadar bekleme de kurumasın. Yine de bitkiyi sulamaya karar verdiğinde eğer çok geç kalmamışsan ve bitki yaprakları aşağı salmamışsa yarım gün kadar bekle. Sulamayı aceleye getirme aksine araya işler koy biraz geciktir ki kökler uğraşsın besin arasın da gelişsin.

Bu ilk iki gübrelemeden sonra ise gübre oranını yavaşça artırmaya başlamalısın. Ve her üç sulamandan sonra bir boş ph ayarlı su ile sulama yapman gerekecek.

En önemli noktalardan ve forumda gördüğüm en sık yapılan hatalardan biri yetersiz sulama ve tam bu dönemde ortaya çıkıyor. Üç haftayı geçmiş ve büyümüş olan bitkinin saksısını artık her defasında tamamen ıslatmalı, suyu dibine vermemeli ve her defasında en az iki üç su bardağı su dibinden akacak şekilde sulamalısın. Yoksa toprak yıkanmadığı için diplere doğru bir tuzlanma ve tortulaşma başlayacak. Bu da toprağın PH seviyesini dengesizleştirip bitkinin hayatını skiecek. Yeterli sulamaya geç başlamamaya dikkat et.

Çiçeklenme dönemine gelince Grow 3ml, Bloom 2ml, Micro 1.5ml, B-52 2ml ve Humik-Fulvik asit de 3ml ye gelecek şekilde yavaşça arttır gübre miktarlarını. Çiçeklenme başlayınca da Bud Candy, Rhino Skin (veya potasyum silikat) gübrelerini 2ml olacak şekilde kullanmaya başla. Bir hafta sonrasında da Big Bud eklemeye başla. Tekrar ediyorum sanırım ama Grow gübresini çiçeklenmede kesmiş olman gerekiyor. İlk on gün azaltarak git ve maksimum on gün sonra tamamen kullanmayı bırakmış ol.

Photo bitkilerinin çiçeklenmeye girmesi için ışığı 12/12 düzenine getir.

Artık flush olayına girmemiz lazım biraz. Kanka flush genel anlamında sifon çekmek demek. Saksının iki katı veya daha fazla miktarda PH’ı dengelenmiş suyu dökersin toprağa yavaşça. Bunu yaparken saksını banyoya alsan iyi edersin. Amaç toprağın yıkanması ve resetlenmesi. Bazı hastalık durumlarında, vegten çiçeğe geçerken ve hasattan bir hafta önce atılır. Veg döneminden çiçeğe geçerken atmak çok iyi olur çünkü rejidme bir değişiklik söz konusu olmalı ve bunu toprağı temizleyerek başlarsan çok iyi olur.

Bir de bunun daha ufak versiyonu var. Onun ismi yok biz toprağı yıkamak veya resetlemek diyelim. Saksının iki katı değil, saksın kadar veya yarısından biraz daha fazla PH’I dengelenmiş su kullanacaksın bu defa. Sui le saksını yıkamayı bitirdiğindeyse sıradaki gübreleme neyse onu vereceksin aynı su miktarıyla. Birşey olmamış gibi besinini vereceksin yani. Bunu vegten çiçeğe geçerken yapmayı unutma kanka. Bir de bu olayın önemini vurgulamak istiyorum çünkü reset düğmesi sahibi olmak kadar kullanışlı birşey yok. Baktın bitkin hastalanıyor hemen at reseti. Hastalıklara erkenden çözüm. Ama tabi çok sık atma çünkü kökler havasız kalır. İki hafta içinde iki defa atma. Normalde sulamayı 4 günde bir yapıyorsan, bunu yaptıktan sonra 5 veya 6 gün bekle ki güzelce kurusun ve kökler azıcık hava alsın. Bir de bu kadar bol sulamadan sonra bir gün kuru bırakmanın yararı köklerin tembelliğe ve bolluğa alışmaması.

Bitkin çiçeklenme döneminin ortalarına gelince artık en alttaki eski fan yapraklarından başlayarak yarısının altında neredeyse yaprak kalmayacak şekilde temizle. Kopar yani bildiğin yaprakları. Auto büyütüyorsan bu tarihten önce koparma kesinlikle. Photo da büyütüyorsan koparma da onda o kadar sorun olma olasılığı yüksek değil. Gölgede olanları, eski ve büyükleri, sararmışları, iyi görünmeyenleri… Kopar at gitsin.

Aynı zamanda çiçeklenme başladıktan birkaç gün sonra MH ışık kullanıyorsan artık HPS ile değiştirmen gerekiyor. Pahalı LED’lerden aldıysan da kanka maviyi yarılara kısacak ve kırmızıyı sonuna kadar açacaksın. Çiçeklenme döneminde iki hafta geçince de UV ışığını sona getireceksin. HPS’yi de bir hafta sonra 50 cmye ondan da bir hafta sonra 35-40 cmye indirmen gerekiyor.

Çiçeklenmeye giren bitkilerinin artık nem oranı ihtiyacı 40% lara düşüyor. Bu yüzden nem makinenin ayarını baya azalt veya tamamen kapat. Su kapları koyduysan sağa sola hepsini kaldır. Yoksa sömeklerin içi küflenir.

---------------------------------------------------
bunu okumadan önce daha yeni çiçeklenirken fan yapraklarını kestim bir şey olur mu
 

Grow Muhabbetleri
Help Users
  • Carl Carl:
    hahahahahahahaha ***** ******* ********* *****
  • Carl Carl:
    ***** ****** *********
  • ax-b ax-b:
    ****** ****** *** * ***** hahahaha** ******* ****** *********
  • Night owl Night owl:
    ***** ****** ********* *** hahahahahahahaha******** ***** ******* ********* *****
  • Carl Carl:
    *** **** hahahaha** ****** *** * ***** hahahaha** **
  • TonajlıMüptezel TonajlıMüptezel:
    ******** ***** ** ******* ******** ********** ****** ******** ***** **** ******* ******** **
  • Carl Carl:
    ***** ***** ******* *** ******* ******* ********
  • Carl Carl:
    ******* *** hahahaha
  • Carl Carl:
    ****** hahahaha**** *** **** **
  • ax-b ax-b:
    **** ********* *** ***** *** ***** ****** ********
  • ax-b ax-b:
    ****** **** ******** **** ***** ****** **
  • Carl Carl:
    **
  • kushspirit kushspirit:
    *** *******
    +2
  • TonajlıMüptezel TonajlıMüptezel:
    ****** ******* ******* *******
  • TonajlıMüptezel TonajlıMüptezel:
    ****** ******
  • Carl Carl:
    *** ******* ******
    +1
  • Night owl Night owl:
    ** *** *** *******
  • TonajlıMüptezel TonajlıMüptezel:
    ***** ****** ****** ***** ****** **** ********* *** ********** ***
  • T tqual:
    ******** ********
  • Tokarev Tokarev:
    ******** ******
  • Tokarev Tokarev:
    hahahahahahahaha
  • Tokarev Tokarev:
    ** ******* ********* ***** **** *** *** ******
    Tokarev Tokarev: ** ******* ********* ***** **** *** *** ******
    Üst