Yeni grow aklıma takılan sorular

Janmabtizz

Yeni üye
Tohumsuzlar hepinize merhaba bayramınız kutlu olsun cevap aradığım bir kaç soru var

Daha önceki growlarimda başarıya ulaştım gayet güzel koku tat oldu ama kafa sıfırdı ben genetige bağladım 5 ay ara verdim şimdi yeniden başlıyorum ve 5 köklük bir sistem kuruyorum

1-) ışığa ayırdığın bütçe çok birşey değil o yüzden ışığı biraz amatör planlıyorum, torch LED ya da cob LED kullanmayi düşünüyorum nasıl bir kombinasyon yapabilirim özellikle torch LED te ne önerirsiniz
2-) daha önceki growlarimda aldığım kızların kafası sıfırdı ben genetige bağladım sağlam kafa için önereceğiniz genetikler nedir?
Öneri ve tavsiyelere çok açığım lütfen yardımcı olun
Tekrardan hepinize güzel ve tohumsuz bayramlar
 

sanaldarbe

Kıdemli Üye
dostum acaba aydınlıkta kurutmaya çalışmış olabilir misin ? ya da bitkin hermaya dönmüş olabilir mi (sömekler tohumlu muydu)?
 

cannabis16

Ordinaryüs
swiss cheese ilk yetiştirdiğim genetiklerden biriydi.nirvananın. hasadı p.ç oldu,tohuma gitti,sıcaklık faktörünü o zaman idrak etmiştim..deli gibi tohuma gidip hermalaştığı halde normal cheese kafası vardı..nedir bu normal cheese kafası dersen..yumuşak geçişli bi indika kafası diyeyim..white widow birden yükseltip sonra birden koltuğa yapıştırır..nortern lights tarzı kafadır cheese kafası..seni paspal etmez,yavaş yavaş etki artırır..birden vurmaz kafası..

şimdi ben daha önceden hazırladığım ve growun mantığını çözmeni sağlayabilecek bilgileri paylaşıyorum..okursan,en azından neden bitkin trichoma gidip için THC ile dolduramadı,onu çözersin..
 

cannabis16

Ordinaryüs
bizim hasadını içmek için yetiştirdiğimiz bir canlı.her canlı gibi cannabis yani kenevirin de uygun şartları var.uygun şartları bulursa gelişir,çiçeklenir,kocaman hastlar verir.yani ne kadar mutlu edersen okadar mutlu olursun.bunu sakın unutma.

cannabisin olmazsa olmaz istekleri-uygun şartları neye göre sunacağız.

YAPRAKLARIN İSTEKLERİ

1.uygun miktarda-doğru spektrumda yüksek lümenli ışık.

2.devamlı tazelenen temiz hava ile gelen bolca karbondioksit

3.uygun sıcaklık ve nem

KÖK KISMININ İSTEKLERİ

4.Bolca oksijen

5.yeter miktarda ve doğru gübre

6.saksı harcının havadar,gübre kalıntısı olmayan,sünek ve doğru karışımdaki toprak



bu 6 maddeyi nekadar çok sağladın,okadar bol hasat alırsın.bunları sakın unutma

şimdi bunları açalım

1.cannabisin büyüme-çiçeklenme ve bud yapmak için bol miktarda ışığa ihtiyacı vardır.tabiatta bunu güneş sağlar.güneş,yazın başlarında çok dik ve beyaza yakın renk sıcaklığında çok parlak bir ışık verir.bu evre tabiatta cannabisin büyüme everesidir.ağustosdan itibaren ise güneş ışığı sarı ve akşamları artık turuncuya varan renk sıcaklığıyla eylüle bağlanır.bu evrede tabiatta cannabisin hasat oluşturma yani budlanma evresidir. biz growerlar tabiatı taklit ederiz.tabiatın mükemmel dengesini nekadar iyi taklit edersen okadar hasat alırsın.o yüzden cannabisi büyütürken renk sıcaklığı 4000-6500 arası beyaz ışık kullanırız.HID ışıklarda bu Metal Halide anlamına gelir ve renk sıcaklığı 400K dır.cfl-florasanda da 5500-6500K arası beyaz gün ışığı diye geçer renk sıcaklığı,o tarz ampullerle yapılır. hasatlanma zamanında ise sarı ışık için HId de HPS ışık kullanılır,cfl-florasanda 2700k lık sarı ampuller.bundaki mantığı çözmüşsündür,tabiatı taklit etmek.

kabataslak canabisin 10.000 lümen ışığa ihtiyacı vardır.bu yüksek lümeni tek lambadan sağlama kolaylığını bize Metal Halide ve HPS ler verir.şimdi yeni nesil LED ışıklar da odukça etkili .. quantumboard ve cree teknolojisi en son çıkan teknoloji ve gayet güzel budlar veriyor.cfl-florasan tarzı ürünlerde bu lümenleri yakalayabilmek için bol miktarda kullanmak gerekir.

ışıkların cinslerine göre sıralayalım

a. Metal Halide (MH) = Bu ışık yetiştirme yanii gelişim döneminde kullanılır.400watt MH yaklaşık olarak 32.000 lümen verir ve bir lambanın altına iyigelişmiş enfazla 4 bitki sığar.bu ışık 600w da olsa aynı,1000 watta.watt metrekareyi artırmaz,sadece birim metrekareye düşen ışık miktarını artırır.buda bol hasat demektir tabii uygun mesafede.

Bu MH lamba HPS kadar olmasa da ısı yayar.bunların kötü yanı budur.eğer oda sıcaklığı 20 derece ise 400w MH ile bir saat içinde 30 derecelere çıkar,bu sıcaklık fena-kötü değil ama sorun şu.bitkiler ışığa daha yakın olduklarından 20 derecelik odada 35 cm mesafede duran bitkinin tepesi 30 derecenin üstüne çıkar 400w MH la bile.buda bitkilerde sıcaklık stresi yapar ve büyüme yavaşlar hatta aşırı sıcakla genetik başedemiyorsa ölür.o yüzden MH ve HPS ışıklarda coooltube tarzı bir reflektör seçip,o reflektörü bir fana bağlayıp alüminyum esnek borularla,ışığın yayacağı ısıyı bitkiye ve odaya gelmeden camdan veya uygun neresi varsa oradan odanın dışına atmalısın.yoksa yaz aylarında bitkiler bu sıcağı kaldıramaz.odanın çok gürültülü olmaması için sauler palau nun silent serisi sessiz fanları var magicplant,toprakvesu ve growkentte.en az 150lik ağız çapı olanından alıp 150 lik cooltubeye yine 150 lik alüminyum enek borularla bağlayıp,alüminyum bantla yapıştırıp uçlarını odadan tahliye edeceksin.böylelikle hem odadaki havayı hem de cooltube içinde ısınan havayı ortamdan atmış ve ortamın temiz kalmasını sağlamış olursun.

b. HPS lamba=bu lamba olmazsa olmazdır.sağlam budlar istiyorsan yine enaz 400w HPS lamba çiçeklenme döneminde kullanılır.hatta büyümeyi bile HPS ile yapanlar var ama bitki MH daki kadar boy atmaz ve dallanması sık olmaz,ışığın renk sıcaklığı dolayısıyla.400W HPS 50.000 lümen civarıdır ve birim metrekareye MHdan daha fazla lümen düşürür.yine iyi gelişmiş enfazla 4 çok zorlarsan 5 bitki ama ideal maksimum 4 tür.600w-1000w olsada aynı.MH lambayla yazdıklarımın hepsi bu lamba içinde geçerli.yalnız bu lamba MH dan 2-3 kat daha fazla ısı yapar.ve rengi sarıdır.farkları bunlar.nasıl kullanacağın konusu MH dakilerin aynısı

bu MH ve HPS lambaları balast denen bir aletle çalıştırabilirsin.bunu ayriyetten alman gerekli.onsuz çalışmaz lambalar.bu balastın elektronik olanını alırsan hem daha fazla lümen hem de lambayı daha yavaş yaktığından lamban daha uzun ömürlü olur.mekanik balastlar ucuzdur ama traktör gibi ses çıkarır ve daha fazla elektirk çeker,lambanın titreşimler halinde yandığı hissi verir.lambanın da ömrü kısalır.

MH ve HPS lambalarda bir kötü yan daha çok elektrik tüketirler.

400W MH ve HPS lamba 400w lamba+100w balast.yani ortalama 500w lık enerji çeker

600wlık sistemde 600W lamba+250 watt balast toplamda 850w lık enerji çeker.

yani en düzgün en verimli budlar aldıran ışıklar bunlar ama gül dikensiz olmuyor.

bu ışıklar bitkiye çok yakın tutulması durumunda aşırı lümen alır bitki ve ışık stresine girer

o yüzden 400w bitkiye maksimum 35-40 cm,600w da maksimum 50-55 cm tepesine yakında olacak şekilde kurulur.1000 wat HPS ise 65-75 cm arası idealdir..

c. LED ışık; LED ler en son teknoloji ürünü ışıklar olduğundan çok fazla bilgi kirliliği var.. 3-4 wattlık dual çiplerden tut 10 wattlık epistar lara şimdilerde Quantumboard ve Cree teknolojisine kadar dünya kadar değişik yeni ürün var ve çok kafa karıştırıcı.. bu ledlerde doğru düzgün verim veren ve cannabis s,telerinde tavsiye edilen birkaç marka; mars hydro,king led,advanced platinium,california lightwork,viperspectra... bunlara dediğim gibi cree ve quantumboard teknolojisi eklendii..quantumboard denince de akla ilk gelen samsung lm301h serisi..

LED lerde 400HPS ayarında ışık gücü alabilmen için en az 240 wat quantumboard öneririm.ama 480 watt lık alırsan budların bambaşka olur...creelerde ; 350-400 wat civarı şebekeden elektrik çekecek güçte cree almanı öneririm.eski tarz 5-10 wattlık çiplerden oluşan mavili-kırmızılı ledlerde de şebekeden en az 350 watt çeksin..anca yeterli ışığı sağlayabilir cannabise.. deneye yanıla vardığım sonuç bu ledlerde..
1200 watt-2000 watt led gibi yaldızlı yazılara bakmayın..kaç wat şebekeden çekiyor onu öğrenin..2 ile çarpımı o LED lambanın gerçek wat gücüdür..
ben en son sistemden 350 wat çeken cree'nin japon versiyonu clue teknolojisinden kullanıyorum..400 HPS ayarında budlar alabiliyorum..

ledlerin iyi yanı,az elektrikle çok wattlık iş sağlarlar..HID ışıklardaki gibi çektiği enerjinin çoğu ısıya dönüşmez.bu yüzden de az ısı üretirler ve yazları da grow yapma imkanı sağlarlar..

d. florasan-cfl ; bunlar led gibi az ısı yayar,ama lümeni de o nispette düşüktür. işin açıkçası bu tarz ürünleri normal yani cannabislerde sadece klon alırsan ve filizlenmede kullanırsın,büyütme everesinde de verim alabilirsin ama bitki geç büyür,çiçeklenmede ise pek bi hasat alamazsın.bedavaya uğraşmış olursun..[/font]

ha , alırsın tohumsuz esrarınki gibi bi tane 8li 54w T5 armatür 2000 liraya..grow için uygun florasanları bulursun.dayarsın bitkilerin 10 cm dibine ,o zaman amenna.. ama elektrikçiden alacağın cfl ler ile 5-10 gram hasat alırsın 3-4 aylık emeğinin sonunda



2. taze CO2 ihtiyacı ; bu yaprakların olmazsa olmazıdır.unutma , bitkinin asıl yakıtı fotosentezle elde ettiği glikozdur.fotosentez içinde devamlı karbondioksite ihtiyaç duyarlar.o yüzden içeriye 7/24 en az 100 lük sessiz fanla devamlı,odanın alt kısmında verecek şekilde temiz hava çekeceksin.odadaki bitkiye göre kirli,yani bol oksijenli havayı da devamlı odanın tavan kısmından tahliye edeceksin..MH-HPS de cooltubeden hava geçirirken odanın havasını da çektiğinden ayrı sitem kurmana gerek yok tahliye için.led-cfl tarzında ayrıca tahliye sistemi kurarsın.ayrıca tabiat co2 yi bitkilere devamlı rüzgarla getirir.rüzgarı taklit edecek unsur da devamlı içeride sağa sola dönen vantilatördür.bir vantilatörle bu işi yapacaksın.bunlar bitkinin olmazsa olmazı

havada oksijen %21 civarında iken karbondioksit %2-3 civarında..bu yüzden karanlıkta oksijen sorunu çekmesi zor bitkinin uyduruk fanlarla bile işini görürsün.. ama ışıklar açıkken ideal fan gücü ; dakikada en az 2 kez kabindeki havayı komple değiştirecek bir egzos fanı olmalıdır..yani çıkış fanın güçlü olmalı..kabin 1m-1m-2m ebatlarında diyelim.. 1x1x2=2 metreküp havayı dakikada 2 kere değiştirmelisin..yani dakikada 4 metreküp havayı tahliye edebilecek güçte egzos fanın olmalı..bu da saatte 60x4 =240 metreküplük fandan aşağısına bkmamalısın demektir..giriş fanını egzos fanının yarısı kadar olsa kafidir...çok çok düşük giriş fanı kurarsan bu sefer hava akımı olaylarından kabine giren temiz hava içeride dolaşmadan direk egzos fanına yönelir ve bitkilerin yeterince yarar sağlayamaz..

soluduğumuz havada 200-400 ppm arası karbondioksit var.. ama bu bitkinin 1200 ppm CO2 yi kullanabilme kapasitesi var..yani sınırları zorlamak istersen CO2 tüpleri yada fanları kapatıp kuru buz gibi CO2 salımı fazla olan materyallerle Karbondioksit bombası atarsan odaya günde 1-2 kez,işte o zaman bud yapımı daha bi başka olur..bitkilerin büyük bud yapmasını gübrelere abanarak sağlamaya çalışmak gereksiz bi davranış..zira köklerin alıp ileteceği miktarı da artırmanız lazım,mesela mikorizal mantarlarla devamlı destekleyip kök sisteminin normalden daha fazla ağ yapmasını sağlarsınız,gübreye çiçeklenmenin 3-6 haftaları tam dozdan fazlasını deneyip yapraklarda yanma olmayacak şekilde devam ederseniz bişey demem.. kökün elden geçirebileceği partikül miktarı belli,o yüzden gübrelemede tam dozu geçirmemek daha sağlıklı..ama yapraklar öyle değil..tam kapasite çalışmasını sağlayabilecek yeterli yoğunlukta CO2 yok sokaktaki havada..daha fazla CO2 daha fazla fotosentez demek,daha büyük bud demek..ışığınız da 400 HPS yada eşdeğeri bi LEDse çok daha büyük bud oluşumu olur..tabii CO2 bombardımanına 600 HPS yada eşdeğeri ile budlar daha bi başka büyür..
yani ışık+havalandırmada,ne kadar çok,o kadar iyi..köklerde öyle değil..fazlası tuzlanma yapar,toksik zehirlenme yapar,yapar da yapar..
 

cannabis16

Ordinaryüs
3. uygun sıcaklık venem; genetiklere göre ısı mukavemeti artar yada azalır ama ortalama olarak tüm cannabisler 21-26 arasında en mutlu zamanlarını yaşar.28 e kadar sorun çıkmaz büyük bitkilerde.30 dan yukarıya çıkarsa sorun başlar.bazı genetikler sıcaklığa çok dayanıklıdır ama yinede uygun sıcaklık aralığında tutmak için ısınan hava yükselir ve senin koyduğun tahliye fanı bunu büyük ölçüde yapar ve vantilatörde biraz serinlik verir.ama odan yazın çok güneş alıp,yalıtımsız ve çok ısınırsa klima şart.28 den yukarısı bitkileri strese sokar ve sonuç hüsrn olabilir.

nem ise gelişim ve çiçeklenme ilk 3 haftası için ortalama %50-60 arası en iyisidir.%50 altına düşürmemek için bir nem makinası alırsan rahat edersin.seedling yani tohumdan çıkıp gelişim evresine kadar geçen sürede ise %70ler , çiçeklenme 4. haftası ile birlikte ise %40 ve hatta daha azı en uygun nem oranları..tabi nemi ve sıcaklığı ölçmek için bir de ısı-nem ölçer alırsın.



4.bolca oksijen;kökler,yaprakların tersine bolca oksijene ihtiyaç duyarlar.bunun çoğunluğunu suyu enzimler salarak ayrıştırarak serbest kalan oksijenden alırlar.diğer geri kalanını da toprağın içine perlit ilavesi ile ve sünek,torf tarzı toprak yada cocopeatle yaparlar.saksı olarak plastik saksıdan ziyade bez saksı yada airpot saksı kullanırsan kökler daha fazla oksijen bulur ve daha büyük budların olur. ama bu seferde sulama sayın artar ziraz bez saksılar plastikten 2 kat daha hızlı kurur.



5.gübre; işte zurnanın zırt dediği yer. bu gübre konusu yetiştiricilerin en zorlu konusudur ,az versen büyüme yavaşlar,çok versen bitkiler gübre yanığıyla ölebilir ve toprakta birikim olur,toksik zehirlenmeyle kökler boğulur vesaire.bu gübre işinde tek bir doğru yok.bunu deneme yanılmayla herkez öğrenmeye çalışıyor.ben bile kaç senedir gübre dozajını tam ayarlayamayabiliyorum.
eğer kullandığın saksı harcı tor-toprak ise pH ı 6,3-7 arasında tutarsan verdiğin gübrelerin alayının emildiğinden emin olursun..pH ayarlaması konusunda toprak affedicidir genelde ama biryerden sonra o da pes eder ve bitkin verdiklerinin az bir kısmını alabilir..onun için pH ölçer yada pH test kit alacaksın ve toprağa döktüğün suyun yada gübreli suyun pH ını o değerler arasına getireceksin..
eğer kullandığın medya coco yada hidroponik sistemse 5,5-6,3 arası Ph en iyi aralıktır..

yetiştiricilerin en çok yaptığı hata,nekadar gübre verirsem okadar beslenir kafasıdır,bu yanlıştır.zira bitkiler bizim gibi iç beslenme yapmaz.onlar kökleriyle tabiatta devamlı enzim salgılar ve çözünen mineral-vitaminleri topraktan bir çorba gibi emerek beslenir,tabiatta devamlı enzim salgılamak işe yarar ama bizim saksı içinde zaten hazır direk sindirime karışacak gübreler verdiğimizden,bitki nerede duracağını bilemez,japon balıkları gibi ne verirsen yer ve fazla gelirse de bitkiyi öldürebilirsin.

o yüzden benden sana tavsiye her sulamada gübre verme.1 sade su 1 sulama şeklinde gidersen ilk etapta sana yardımcı olur.tabii gübren organik gübre ise toprağın kirlenip toksik atık oluşturma riski azalır.ama sentekik gübre ise toprağı 21 ila 30 günde bir saksı hacminin 3 katı kadar suu dökerek flushlaman yani yıkaman lazım. o yüzden ben organik gübre kullanıyorum General organics in bio grow ve bloom gübreleri çok güzel çalışıyor tavsiye ederim. bunun yanında sana sadece kök coşturucu gübre öneririm ilk etapta,başka da gübre alma.yani gelişim-çiçeklenme gübresi alıp kenara çekilmek daha iyi senin için ama takviye birşey arıyorsan büyüme evresinde köklendirici ve çiçeklenme evresinde de bud büyütücü ürünler kullanırsın.bu gübre işini çok abartmadan,gübrenin üzerinde yazan miktar kadar suya karıştıp vericeksin.dediğim gibi her sulamada übre vermek zarardan başka bişey sağlamaz.ama sen 21 günde bir flush atarım,uğraşırım dersen her sulamada yarım doz gübre verirsin,bu senin seçimin ve zamanla öğreneceksin.bu gübre işini forumlardan iyice bak,tüm yorumları oku,ona göre bi yl haritası çiz.zira bu konuda birsürü gübre var ve çoğu para tuzağı.sana önceden de dediğim gibi bitkinin asıl yakıtı fotosentezdir,gübre değil. filizlenme evresi ilk 2 hafta gübre verilmez,sonra çeyrek dozla başlarsın sonra bitkii 1 ayllık olunca yarım doz ve bitkinin yapraklarında yanma olmuyorsa ona göre artırırsın..yani bu iş çok teferruatlı ve tamamen tecrübe gerekli.



6. saksı harcı; bak bu konu çok önemli,saksının içine her bulduğun toprağı doldurma,bitkilerin köklerini rahat ettirecek.pH ı ayarlanmış hafif gübre eklenmiş torf+perlit karışımları var.bunların en bilineni bio bizz light mixtir.gerçi biobizz ufak sinek larvaları yani insektisit zararlısı yapabiliyor..,plagron yada compo sana çiçekli bitki toprağı daha steril,cannanın organik toprağı da harikadır.. bu tarz bi toprak alırsan rahat edersin.torf yapısı itibariyle hava geçirgendir ve nemi tutar,köklerde nemli ama ıslak olmayan bol oksijenli toprak çeşidini sever.ayrıca toprağının içine %20-30 arası perlit koyarsan hem oksijen tutan bişeyi toprağa eklemiş hemde gübreleri bitkinin oradan emebileceği bişeyi toprağa katmış olursun.perlit yerine pomza taşaı,vermikülit de kullanabilirsin.. toprak gübreleriyle doğru şekilde çalışması için perlit/vermikülit vs ürünü toplam toprak medyasının %30-35inden fazla yapmamak daha doğru olur..%70 torf %30 perlit yada pomza taşı yada vermikülit gayet güzel bi karışımdır,tavsiye ederim.. torfu %50 den az olmayacak şekilde kendi karışımını da elde edebilirsin..mesela %50 torf %20 solucan gübresi yada bitki bi aylık olmuşsa yarasa gübresi yada daha başka materyaller mesela leonardit ekleyebilirsin %30 da perlit-vermikülit atarsın..yalnız kompostu yani karışıma sokacağın hayvan gübresini %20den fazla atma ki elindeki gübrelerle iyi çalışmasını garanti etmiş ol..
ama toprak karışımı konusunda ana hatlar belli..ucu bucağı yok bu işin..mesela supersoil yani süper toprak çalışmaları var amerikanların..hiç sıvı gübre vermeden toprak karışıyla ve sade sulamayla işi bitirmek..adamlar içine fosfat kayası,alfa alfa,yeşil kum,solucan yarasa hatta koyun keçi gübreleri,istiridye kabukları,epsom tuzları vs... birsürü şey katarak deniyorlar..sende bu yola girebilirsin..keyif senin





şimdi bunlar olmazsa olmazlar.

kabataslak en önemliler bunlar.bunlara göre kendine bi yol haritası çizersin,kesene göre.







unutma havalandırma,doğru ışık,saksı harcı ve sonra gübre....... bunları önem sırasına göre üstüne düş ve parayı ilk bunlara kıy.en son gübreye...gübreye en çok önemi verme.onu en sona at.,3-4 grow görüp tecrübelendikçe doğru zamanda-doğru miktarı tutturup-flushla toprağı nezaman temizleyeceğini iyice ezberlediğinde ise gübre candır. işte o zaman gübrenin ışık-hava-toprak dan sonra en önemli materyal olduğunu düşünürsün.zira bitkilerinle play station oyununda en secdiğin oyunda olduğu gibi,kontrolun sende olduğunu bikirsin ve bu da ilk growlarından daha fazla hasat almanı sağlar.
 

Grow Muhabbetleri
Help Users
  • deyorke Chat bot:
    ******* *** ******* *** *** *********
  • Bandaleros Bandaleros:
    **** ******** *** ******* **** *****
    +1
  • Bandaleros Bandaleros:
    ****** *** hahahaha*
  • F FISCUHARA:
    ******* ******** hahahaha**
  • F FISCUHARA:
    hahahahahahahaha * ********* ********** hahahaha******** **
  • Bandaleros Bandaleros:
    ********* hahahahahahahaha******** * ********* ********** hahahaha******** **
  • F FISCUHARA:
    ******** ** ********* ********
  • Bandaleros Bandaleros:
    ******** ********* **** ********** ***
  • Bandaleros Bandaleros:
    ********* **********
  • Bandaleros Bandaleros:
    ********* ********* ** *****
  • TabldotLife TabldotLife:
    ** ********
  • S sonche:
    ****** ****** hahahaha ********** ****** hahahaha* ******* ****** ****** *** *** ******** ***** ***** ********* hahahaha**** ***** ********* **** ** hahahaha*** ** hahahaha***** ********** ******** **********
  • T taysın:
    **** **** ***** ****** ******* ******* ********* ******** ******** *** **** ***** ***** *** ***** ****** ******** ********* ********** ****** ******* *** ********** ********** **** *** ******* ***** **** ** ***** **** ********** ** ******** hahahahahahahaha* ********** ********** **** ****** ******* ********* ***** ***** ******** *** ** ********* hahahaha **** ** ******* ******
  • muadip muadip:
    ****** ***** ****** ****** ****** ******* *** ****** ****** ******* ***** **** ***** **** **** ***** ****** ******* ******* ********* ******** ******** *** **** ***** ***** *** ***** ****** ******** ********* ********** ****** ******* *** ********** ********** **** *** ******* ***** **** ** ***** **** ********** ** ******** hahahahahahahaha* ********** ********** **** ****** ******* ********* ***** ***** ******** *** ** ********* hahahaha **** ** ******* ******
  • T taysın:
    **** ***** ********* ****** ******* **** hahahaha****
  • Bandaleros Bandaleros:
    ** ****** ****** ***** *** ** *** ****** **** ********** *********
  • Bandaleros Bandaleros:
    ******* ***** ******* ******
  • T taysın:
    *** ***
    T taysın: *** ***
    Üst