Şimdi baktım 20'sinde sipariş oluşturmuşum. Whatsap'a sadece bi "merhaba" çaktım, sipariş nosunu attım, bıraktım.
bugün 5'de whatsaptan dönüş aldım, whatsaptan gerekli teyitleri paylaştım, siparişi tamamladık. Onlar sağ ben selamet. Ne kargoyla alakalı, ne siparişle alakalı, ne stokla alakalı tek kelime sormadım. "Hediye tohumu farklı gönderir misiniz" diye ufaktan zarfladım sadece
o da olmadı, nasip kısmet napalım =)
Bu hobinin ve arka planındaki işlerin konuşulmayan kanunları olduğuna inanıyorum. Çocukluğunuzda hiç mi dedektif polis dizi filmleri izlemediniz. Ne diyordu kötü adam? "soru sormak yok" ya da "burda soruları yalnız ben sorarım" Rajon bu, olmak da zorunda.
Biraz onları da anlamak lazım. Hiç yokta okul servisi gibi bu adamlar, servis seni istediği kadar bekletebilir ama sen bekletemezsin. Gizli kanundur bu. Yani adamların keyiflerinden bu satışları geç gerçekleştirdiğini zaten düşünen yoktur. Tabiatı "sorunlu" olan bu işte, eminim onlar da başka bir sorun istemiyorlardır.
Beklentimiz ne hem? 444'lü müşteri hizmetleri mi? Amazon tarzı özel kargolarla ertesi güne teslimat mı? Gerçeklikten kopmayalım. Hakkımızı ararken bari kurumsal saygımızı kaybetmeyelim. Arka planında dönen hiçbir olaydan haberimiz yok. Farazi konuşuyorum, bizim armut piş ağzıma düş kargomuz elimize geldiğinde hiç düşünüyor muyuz? o kargoyu kim veriyor şubeye? verirken ne yaşıyor? ya başına bi iş gelirse? ya bir sonraki kargo teslimatında enselenirse? Atıyorum günde 50 sipariş desek, hergün elinde 50 tane zarfla bi şubeye girsen ne olur? bi hafta sonra şube müdürü hemen gelir yanına, bi çay ikram eder. İş ortaklığı teklif eder, kargolarınızı onların taşıması karşılığında indirim yapar vs. Yani tamamen sallamasyon hayal kuruyorum, abartıyorum olayı. Aynı işi başından sonuna sen ben becerebilir miyiz? **** ister diyorum.
Sırf bu kargoların teslim aşamasında bile, çift taraflı olarak, hem onlar kendi güvenliğini sağladığı için, hem de bizim güvenliğimizi sağladıkları için sonsuz teşekkür ediyorum. Parayla karşılığı olmayan nadir hizmetlerden. Ne yaşanıyorsa, eminim çoğu bizim güvenliğimizi bizden önce düşündükleri içindir.
Sipariş vermede, ödemeyi yapmada gecikmeler yaşanıyor olabilir. Günde hizmet verebileceğin insan sayısının sınırlı olabileceği bir iş kolu bu. Burgerci olsan, siparişler tavan yapsa, 2 eleman alır ya da bi şube daha açar durumu kurtarırsın. Şimdi adamlar seriye bağlayıp hepimizle whatsaptan konuşup 500. siparişini tamamlasa, 500. müşterisiyle anlaşsa ne olacak? Zaten o kadara hizmet vermesi 1 ay sürecek. İşte yavaş yavaş kuyruktaki siparişleri eritmeye çalışıyorlar bence. Kargolar peyderpey verilirken, siparişler defaten geliyor. Bilmem anlatabildim mi. Ben 2 gr beynimle valla düşünebildiklerim çıkarımlarım bunlar.
Ecnebilerin güzel bi lafı var. Laf dediysek özlü söz değil ama olayı net açıklıyor.
Please stay on the line.