3 adet Og kush auto (sponsor) Bismillah, ilk grow. Şans dileyin.

jarxle

Üye
Selamlar arkadaşlar, herkese kolay gelsin.
İlk growumu paylaşıyorum, bu sitedeki dayanışma ve birkaç arkadaşımın desteği sayesinde bu işe girebildiğimi düşünüyorum. İnşallah güzel nefesler peşinde başımıza bir aksilik gelmez, torbacıya gitsen ayrı dert bu işe girsen ayrı dert, inceden ülkemize de dokundarayım. Bu kadar zorluğun korkunun arasında bu işe kararlılıkla devam eden, burada paylaşım yapan kardeşlere de bol şans dilerim. Sorularınız, önerileriniz, desteğiniz, yorumlarınız hoşuma gider, yardımı olur, teşekkürler şimdiden.

Detaylar

400 watt MH philips-140 santimle başladım, yavaş yavaş 80'e dün 55 santime indirdim, 35-40'a kadar indireceğim.
12L airpot
Biobizz light mix
100*100*180 kabin
310 m3 karbon filtre, 230m3 exhaust (growkentteki set*) genelde kapalı, havadar kabin. günde 1-2 saat çalıştırıyorum şuan.
Henüz vantilatör alamadım
Ph 6.5 civarı, içme ve şebeke karışık veriyorum. suya damlatmalı ölçeri kullanıyorum, kağıt alıp onunla da doğrulayacağım

Işık açıkken 30'a yakın sıcaklık ve %20-30 nem, kapalıyken 20 derece. Zaman zaman nemi havlu, kaynar su koyup arttırmaya çalışıyorum ama stabil bi düzen tutturamadım henüz. nem makinesi ve vantilatör aldıktan sonra uğraşıcam. Gece veya ışığı kapattığımda kabini mühürleyip sıcak su koyup nemi arttırabiliyorum%70'lere sabaha kadar da dayanıyor, ama sonrası karışıyor kabin kapalıyken sıcak arttığı için, cool tube hayalim var:) Arada tüm toprağın üstünü 10ml enjektörle ıslatıyorum homojen bi şekilde nem için.

Fazla sulamamaya dikkat ediyorum, 2günde bir 20-30ml arası suladım, 50ml'ye 0,1ml root juice biobizz verdim iki kez, iki çiçeğe. birine özellikle daha geç ve az gübre vericem farkı görmek için. gübrelediğim iki çiçek arasındaki gübre miktarlarını da farklı tutup farkı görmek istiyorum. 4-5 güne azar azar bio grow da vermeyi düşünüyorum.

Og Kush Auto (Sponsor)-6.gün




 
Son düzenleme:

DukeOfTheWeed

Yeni Üye
sağolasın, uğraşıyorum. toprağın üstünü çok az ve sık sık ıslatmak fayda eder mi sence? ışık açıkken kabini mühürleyip nemi yüksek tutamıyorum
Toprağın üstünü sık sulamak mantıklı gelmiyor nemi yükselteceğim derken bitkiye zarar veriyorsun.plastik bardağı ufak ufak delip bitkilerin üzerine kapatmak daha mantıklı ve keşke tohumlarını önce daha küçük hacimli bir yere ekseydin saksiya koymak yerine
 

jarxle

Üye
Toprağın üstünü sık sulamak mantıklı gelmiyor nemi yükselteceğim derken bitkiye zarar veriyorsun.plastik bardağı ufak ufak delip bitkilerin üzerine kapatmak daha mantıklı ve keşke tohumlarını önce daha küçük hacimli bir yere ekseydin saksiya koymak yerine
yani çok az suluyorum, sulamak denir mi bilmiyorum 4-5ml fısfıslar gibi.
bi süre öyle yaptım dostum, bugün kaldırdım bardakları büyüdüler diye ama devam edeyim o zaman. auto diye direk saksıya gömdüm, karıştırmayayım işi dedim, sağolasın
 
kanka selam
- 1.5 l ya da 5 l lik su şişeleri kes büyükce sonra üzerine 2-3 delik aç bitkinin üstüne koy güzelce. nem sorununu 15-20 günlüge kadar cözer.
- 400w mh gelişim dönemi cok yararlıdır. çiçeklenmede hps ye gecis yapacagını düsünüyorum bu sebeple cooltube ya da cooling hood alman şart;
1-) hps mh ye göre daha cok ısı yayıyor.
2-) grow 3 ay sürecek dersek son ayında yaz aylarına yaklasacagız ve hava dahada ısınacak.
3-) optimal sıcaklık degerleri maksimum 30 derece olmalı ki buda bitkinin gelişiminde ufakta olsa negatif bi etki bırakır. senin kabini 26-22 arası sabitlemen lazım.
4-) kabin havalandırmanı kapatmanı tavsiye etmem su an cok kücük oldugu için belki önemsemiyorsun ama hava sirkilasyonu en az ışık ve besin kadar önemli bir konu.
 

jarxle

Üye
kanka çok sağol, az önce koydum şişeleri, kabin ısısını düşürüp devam etmeye çalışıcam. evet hpsye geçicem onunla birlikte cool tube alıcam o zaman, cooling hoodu ilk defa duydum araştırıcam.
Havalandırma biraz güçlü sanırım, 1-2 saat çalışınca nem 20 civarına düşüyor, ısı sorununu odayı soğutarak çözsem (cam açık), 1-2 tane hava girişi için alttan kanal açık bıraksam, havalandırmayı da daha sık çalıştırsam, bu sefer nemi nasıl arttırmamı önerirsin 10 gün daha masraf yapamıyorum.
 
linki bıraktım kanka

kanka o kabin için cokda fazla degil hatta karbon filtre-----cooltube/hood------ fan sıralamasına koyunca az bile gelebilir. pasif intake yapıcaksın yani kabinin deliklerini acık bırak hava alan. fan yukardan havayı cektikce negatif basınc olusucak(kabin içe dogru büzülücek). o deliklerden içeri hava giricek.

ayrıca şişeyi koyduysan nem sabitlenir %70-90 aralıgına ama elini cabuk tutup nem makinesi cözmen lazım.

şişeyi 5l yapmanı tavsiye ederim günde iki kere şişeyi kaldırıp içindeki havanın degismesini sagla. co2 gitsin kızlara
 

jarxle

Üye
sağol kanka linki kaydettim. fan işini öyle yapmayı planlıyorum ben de. koyduğum şişeleri de büyüteyim o zaman. ama onun içine nem yapması için ne koyabilirim, toprağın nemi yetmez di mi, 0,5 lik petin altından 1-2cm kesip kızların yanına sıcak su koyup üstüne de 5l geçirsem olur gibi?
 
kanka 5 litre olan şişeyi al, şişenin agzına dogru biyerlerden kes. üstten ya da yandan 3-5 delik ac topragın nemli oldugu için o nem yeterli.
gözlemlersin eger nem yapmazsa bitkinin en uzak sisenin içinde kalan kısma 5ml su at bak gör nasıl nem oluyo
 

jarxle

Üye
eyvallah kanka deniyorum bügün, şöyle bişi yapmıştım, bunun tersini diyorsun di mi, bu biraz cahillik kokuyo

1613653098394.png
 

jarxle

Üye
hangi siteden sipariş verdiniz tohumları ?
dostum bu konu karışık :) ben degenetica'dan verdim, ödemeyi yaptıktan 13 gün sonra geldi, 5 tane aldım 2 hediye verdiler. Auto aldım photo çıktı, og kush aldım resimlere bakıyorum benzemiyor diyenler var. bir sürü memnun kişi var ama ben bir yorum yapmayayım, tecrübeli aklı selim birilerini bulursun, iyi araştırmanı öneririm ama kolay bir şey olmasa gerek tohum işi
 
Son düzenleme:

jarxle

Üye
kolay gelsin arkadaşlar. 11. günde kızlar, güncelliyorum. dikkatinizi çeken bir sorun vs. olursa öğrenmek isterim.

2 gün önce 150ml su verdim her birine, 1ml root juice 0,5ml biobizz grow koydum toplamda. Ondan 3 gün önce de birini 5ml diğerlerini 100ml suladım, susuz bıraktım yani birini :) Yarın boş sulamayı planlıyorum, 100ml civarı? şuan görünürde aralarında pek fark yok gibi. Sıcaklık gündüz 30 civarı, gece 21. Nem düşük hala, üzerlerine pet şişe koydum fayda etti ama ısı çok artıyor onu da kaldırmak zorunda kalıyorum. Işık 50 santimde. Bu cuma cooltube ve nem makinesi almayı planlıyorum. Fotoğraflar aşağıda, bir yerde yapraklardaki damarlar çok gözüktüğü için ışık yakın denmişti, benzer bir durum var mı sizce? biraz damarları belirgin gibi? Bir de bi kızda ufaktan bi ucubelik var, sanırım o da pek önemli değil?


11-1.jpg 11-2.jpg

11-3.jpg 11-4.jpg
 

Gus

Kıdemli Üye
Nem makinesi hemen edin, hıd lamba kullandığın için vantilatör de alman şart lamba ile bitkilerin arasından estirecek şekilde vermen lazım ki bitkiler kavrulmasın sıcaklar geliyor yavaştan.
İlk growun olmasına rağmen dedin ya birisine az gübre diğerine normal vereceğim diye işte orada benim gönlümü kazandın..
10 yıldır bu işi yapıp da korkudan gübre tablosunun dışına çıkamayanlar, az hasat alırmıyım kafası nasıl olacak tarzı sorulardan kaynaklı top listedeki genetikler dışında başka türler ekemeyen, farklı şeyler deneyemeyen, tecrübeli olmasına rağmen topping atmaktan bile korkan birsürü insan varken senin gibi insanları bu işi yaparken görmekten zevk alıyorum ben.
Bu işte robotik takılmaya gerek yok deneyeceksin yapacaksın denedim olmadı ya da çok daha iyi oldu diyebilmeli insan.
Işığın çok iyi 3 auto için ideal sıcaklıkla başa çıkabilirsen çok güzel hasatlar alacağından şüphem yok.
Takip..
 

jarxle

Üye
kolay gelsin arkadaşlar, 18. gün fotolarını atıyorum. 5-6 saatliğine ışığı denemek için hps taktım, şuanda 2 kızda ufacık pistiller var 2,3 tane. dönüşü olmayan bi yola girmiş olabilirler mi? :D ışık 40santimde kaldı 10 gün, sanırım o yüzden biraz kısa kaldılar. şimdi 50 santime çektim ama emin değilim. vantilatör biraz suratlarına üflüyordu onu düzelttim, son 1 haftada 2-3 kez 150-300ml arası suladım, gübreler biobizz, root juice, grow, acti vera, algamic, callmag. ısı 28 civarı, nem %45. gece 18 ve %40. okuyan arkadaşlara şimdiden teşekkürler

 
Son düzenleme:

Reception

Kıdemli Üye
MH hps lambaya dikkat et kanka çok ısı yayar bahsettigin cm ler tehlikeli olabilir kavurma kızları en önemlisi nem sıcaklık bu dönemde takibini iyi yap iyi growlar
 

jarxle

Üye
24. gün


Çocuklar bu şekilde, lst yapmaya çalışıyorum ama en verimli nasıl yapabilirim? Biraz alttan gelenlerle boyları eşitlensin diye uğraşıyorum, saksının etrafında döndürmeyi düşünüyorum en uzun tarafı ama daha ne kadar uzayacak bu çiçek, 1metre civarı deniyor, lst için ne kadar vaktim var sizce ya da gerekli mi?

Su miktarını arttırmaya başladım, 1 litre verdim birine gözlemliyorum. Normalde 400ml civarı verdim 3 günde bir son 1 haftadır.
Bir tanesinin ucu çok hafif nitrojen yanığı gibi aşağı bükülmeye başlamış ona gübre vermicem bi süre

Işık 50cmde. Pistiller çıkmaya devam ediyor, koku biraz arttı. hps ışığa ve bloom gübrelerine geçişi bekliyorum.
 
Son düzenleme:
Üst