San Pedro günlük

IcBlue

Kıdemli Üye
Dostlar merhaba, Ocak ayında forumda tekrar karşıma çıkmasıyla bir hevestir yeniden başladım San Pedro yetiştirmeye. Forumdaki çoğu arkadaşla benzer zamanlarda temin ettik, herkesin aldığı siteden, ancak kimsenin almadığı satıcıdan aldığım Muazzezimle geldiğim aşamayı sizlerle paylaşmak istiyorum.

https://ibb.co/XjYdZDc
09.01.21 tarihinde siparişin 3. gününde geldi Muazzez. üzerinde ilerideki fotoğraflarda daha net görünecek olan birkaç beyaz yaradan başka bir hasar yoktu, endişe edilecek bir şey değil kaktüslerin birbirine değdiği yerlerde olur bu yaralar. 12-18 yaşlı annelerden klon satıcının söylediğine göre, kaktüsü yakından inceleyince bu sözüne güveniyorum. San Pedronun karakteristik özelliklerini cayır cayır taşıyor olsa da ben işimi sağlama almak için bitki tanıma sisteminden de kontrol ettim. Kafam rahat.

https://ibb.co/SsXn0H3
10.01.21 bitkinin yol stresini atması için bir gün loş ışıkta dinlendirdikten sonra klonlamak için kafasını kestim. ana gövdenin tepesinde su toplanmasını engellemek için birkaç derecelik açıyla vurdum bıçağı. ana gövdenin büyümeye devam edebilmesi için 3te1 boyunun kalması gerekir ancak ben bitki henüz küçük olduğundan yarı yarıya kestim. ana gövde bundan sonra gözle görülür bir boy atmayacak, sadece kalınlaşacak, çevresinden veya şanslıysam tepesinden birkaç tane yavru verecek.
bu tarz müdahaleler bitkilerin uyku döneminde olduğu zamanlarda yapılır, o nedenle tepesini havalar uyanacağı sıcaklıklara gelinceye kadar peçete üzerinde loş ve kuru bir alanda tutuyorum. San Pedro bu şekilde bir yıla kadar saklanabiliyor. Ancak ben zaten dehşet sıcak iklimde yaşıyorum o yüzden çok bekletmem gerekmedi.

16.01.21 havalar bir anda çok ısındı ben de biraz aceleci davranmış bulundum, üst parçayı köklendirmeye aldım. ben bitkim ne olursa olsun önce suda köklendirip sonra ekiyorum toprağa. bitkiyi taşıyacak bir medya (ki sirkede bekletilmiş taş beni bu konuda hiç üzmedi) ve bitkinin sadece tabanının değeceği kadar su. şimdi olsa rahat bir iki hafta daha beklerim gerçi suya koymak için. köklenmesi çok uzun sürdü ve suda istediğimden daha çok tutmuş bulundum. en fazla bir hafta yeterli olacakken ben 2,5 hafta uğraştım. bu kökte çürümeye neden olabilirdi, her gün çok sıkı takip etmem gerekti. aceleci başımın belasını yine ben çektim ama başardım. minicik bir kök başı gördüğüm anda toprağa aldım, normalde kökler biraz daha saldığında almayı isterdim tabi. ama işte hayaller, hayatlar.

https://ibb.co/VJwD0Mn
18.05.21 balkonda büyütüyorum, ancak aynı zamanda kedilerimden de korumaya çalıştığım için çok istediğim ortamı da sağlayamadım. hedeflediğim büyüme hızından birkaç tık yavaş olsa da yine de güzel ilerleme kaydettik. yani.. birkaç kedi ısssırığı haricinde.
https://ibb.co/QnFSqFk
tepeden yavru verse bu beni daha mutlu ederdi. kökten yavru ayırmayı hep zor bulmuşumdur ancak bu da çok süper bir gelişme olduğundan göz yaşım pıt ederek alkışlıyorum bitkimi. bitkin klonlamak için çok küçük diyen redditteki dantellere de çok afedersiniz burdan klonumun o küçücük ponçik kafası girsin.


https://ibb.co/yfKG25W
08.06.21 O bahsettiğim beyaz yaraları en iyi açıklayabilecek fotoğrafım bu. Annenin yanındayken böyle birbirlerine değdikleri için yaralanıyorlar. Herkes incitir sevdiğini. Bu hızla büyümeye devam ederse kısa sürede ayırmak zorunda kalacağım. Ancak canım yavrum Muazzez'i bu imkansızlıkların içinde böyle azimle büyüyüp çoğaldığı için de tebrik ediyorum. Şimdi kara kara yeni çocuklara isim düşünüyorum.

Buradan sonra gelişme oldukça buraya eklemek niyetindeyim. Bu benim forumdaki ilk konum, daha önce yorum yaptığım çok fazla San Pedro konusu silindi, ki nedenini anlayamadım, yani lütfen sayın adminler ve değerli arkadaşlarım çok yüklenmeyin, hayır kendimi biliyorum gider köşede ağlarım. Ayrıca yorumlarda her türlü isim önerisine de açığım, kalın dostlar sağlıcakla.
 

gode

Yeni Üye
Ocak ayında 2 tane aldım,herkesin aldığı siteden(gg),herkesin aldığı satıcıdan galiba.Bir tanesini gelir gelmez ikiye ayırdım, diğerine hiç ellemedim.ikiye ayırdığım daha geçen haftalarda yavru verdi.Ust tarafını da gömmüştüm direk köklendi zaten.Ellemediğim ise Ocak ayından bu yana sadece 1,5 cm uzadı, üst tarafını tahminimce böcekler yedi, çukur açıldı ama yara büyümedi,gövde de ise aldığım da bu yana kalınlaşma olmadı.Benim tahminim güzelce tokatlandım sanırım, hiç mi uzamaz arkadaş, acayip uyuz oldum.Ne yapmam lazım,fikrim yok.Aldığın satıcıyı da merak etmedim değil hani :)
 

IcBlue

Kıdemli Üye
Ocak ayında 2 tane aldım,herkesin aldığı siteden(gg),herkesin aldığı satıcıdan galiba.Bir tanesini gelir gelmez ikiye ayırdım, diğerine hiç ellemedim.ikiye ayırdığım daha geçen haftalarda yavru verdi.Ust tarafını da gömmüştüm direk köklendi zaten.Ellemediğim ise Ocak ayından bu yana sadece 1,5 cm uzadı, üst tarafını tahminimce böcekler yedi, çukur açıldı ama yara büyümedi,gövde de ise aldığım da bu yana kalınlaşma olmadı.Benim tahminim güzelce tokatlandım sanırım, hiç mi uzamaz arkadaş, acayip uyuz oldum.Ne yapmam lazım,fikrim yok.Aldığın satıcıyı da merak etmedim değil hani :)
kankam benimkilerde de henüz öyle gözle görülür bir kalınlaşma yok sadece tuttuğumda hissediyorum biraz farkını, baş kısmı baştan bu yana 1 cm falan uzadı o yüzden senin 1,5 cm uzamış olması fena görünmedi gözüme :) sağlayabildiğim şartlar çok aman aman sayılmaz suçlamıyorum o yüzden Muazzez'i. Yavruları dehşet hızlı büyüyor ben bu sezon mümkün olduğunca çok yavru ayırıp büyük saksılara ekmeyi düşünüyorum. 4-5 tane yavruyu 15 cm bile yapabilirsem öpüp başıma koyacağım :D ben sitede şu ilan fotoğrafları kaktüsün tepesi olan satıcıdan almıştım, o zamanlar sipariş sayısı hiç olmadığından kimse ona cesaret edemiyordu sanırım alan herkes de ötekini öneriyordu. ikisiyle de konuştum bu eleman ne dediğinden daha bir haberdar gibiydi ben o yüzden tercih ettim
 

IcBlue

Kıdemli Üye
Arkadaşlar satıcı kaynak verebilir misiniz yaz kış Yaşar mı ve outdoor yapılır mı toprakta.
yaz kış sıkıntısız yaşıyor kaktüsgiller içinde de oldukça dayanıklı bir arkadaş bu :D sanıldığı gibi çöl kaktüsü değil daha ormanlık alanların adamı o yüzden su ihtiyacı biraz daha fazla, onun haricinde bir zahmeti yok. toprakta olur, ebatları birkaç metreyi bulabildiği için dışarıda olması avantaj da olur hatta, yalnız aldığında muhtemelen boyu oldukça küçük olacak o yüzden dışarıda zarar görmeyeceği bir boyuta gelene kadar gözetim altında büyütüp öyle toprağa dikmeni öneririm. ilginç bir şekilde hayvanları çok fazla kendine çekiyor. Satıcı bilgisini de vermiş bulunduk kolayca arayıp bulabilirsin.
 

Kanka

Administrator
guzel konu olmuş kanka elıne sağlık umarım zehır kafa alırsın . bu tarz konuların genelde kapanma sebebı altında san pedro satışının yapılması adı altında oluyor genelde
 

IcBlue

Kıdemli Üye
guzel konu olmuş kanka elıne sağlık umarım zehır kafa alırsın . bu tarz konuların genelde kapanma sebebı altında san pedro satışının yapılması adı altında oluyor genelde
teşekkürler kankam, tribe giriyordum ben acaba sıkıntılı bir konu mu açıyorum diye, çiçek gibi oldu bu :D
 

IcBlue

Kıdemli Üye
kanka nerden tedarik edebilirim
dostum @gode ile o konuyu inceden bir bahsetmiş bulunduk, konumun altında alım satım muhabbetine girmek istemiyorum o yüzden biraz kendin araştırıp bulman gerekecek :D Türk alışveriş sitelerinde satılıyor, gerçek olup olmadığını anlamak işin biraz kumarı
 

IcBlue

Kıdemli Üye
Knk bu ne zaman nasıl yeniyor
Kaktüsün yaşlı bitkinin yavrusuysa, yavru da yaşlı bitkinin etkisinin üzerine koyarak büyüyor. Genç bitkilerin etkisi yok denecek kadar az, meskalin üretimi genel olarak nasıl yetiştirdiğine de bağlı bu nedenle ne zaman tüketeceğin biraz aldığın bitkiye kalmış. Genelde bir kişilik bir doz için şöyle 3 parmak kalınlığında 25-30 cm uzunluğunda bir parça gerekir diyorlar ancak ben hiç tek dozluk yapmadım o yüzden ne kadar doğru bilmiyorum. tüketmenin de birkaç yolu var en çok tercih edilen ikisi şurubunu ya da tozunu yapmak. iki türlü de denedim tozunu yapmak benim daha çok işime geldi ama verimi riske atmak istemiyorsan genelde şurubu daha çok tercih edilir. bazı yerlerini biraz ayıklamak gerekiyor sonra ister kurutup tozunu yaparsın ister uzunca süreler kaynatır şurubunu yaparsın. Hepsinin detaylı anlatımı YouTubeda var, lazım olduğu yerde ben de yardımcı olurum :)
 

Havze

Üye
Kaktüsün yaşlı bitkinin yavrusuysa, yavru da yaşlı bitkinin etkisinin üzerine koyarak büyüyor. Genç bitkilerin etkisi yok denecek kadar az, meskalin üretimi genel olarak nasıl yetiştirdiğine de bağlı bu nedenle ne zaman tüketeceğin biraz aldığın bitkiye kalmış. Genelde bir kişilik bir doz için şöyle 3 parmak kalınlığında 25-30 cm uzunluğunda bir parça gerekir diyorlar ancak ben hiç tek dozluk yapmadım o yüzden ne kadar doğru bilmiyorum. tüketmenin de birkaç yolu var en çok tercih edilen ikisi şurubunu ya da tozunu yapmak. iki türlü de denedim tozunu yapmak benim daha çok işime geldi ama verimi riske atmak istemiyorsan genelde şurubu daha çok tercih edilir. bazı yerlerini biraz ayıklamak gerekiyor sonra ister kurutup tozunu yaparsın ister uzunca süreler kaynatır şurubunu yaparsın. Hepsinin detaylı anlatımı YouTubeda var, lazım olduğu yerde ben de yardımcı olurum :)
Eyv knk peki yavru verdikten sonra o yavrunun 3 parmak kalınlığına gelme süresi ne kadar bi süre tahmini. Yani en ufak yavrunun büyüyüp toprağa alıp sonrasında da yeme aşamasına gelmesi.
 

IcBlue

Kıdemli Üye
Eyv knk peki yavru verdikten sonra o yavrunun 3 parmak kalınlığına gelme süresi ne kadar bi süre tahmini. Yani en ufak yavrunun büyüyüp toprağa alıp sonrasında da yeme aşamasına gelmesi.
kankam şartları iyi sağlandığında dehşet hızlı büyüyen bir kaktüs :D genelde bir sezonda 25-30 cm büyüyebiliyor. alırken paraya kıyıp istediğin doza yakın bir boyda alıp kısa bir süre güneş stresine sokup direkt tüketedebilirsin. benim acelem yok bu sezon çoğaltmaya oynuyorum :D sonrasında toplu hasat alıp toz halinde saklayacağım, anne bitkiler oluşturuyorum o yüzden.
 

Shantii

Üye
kankam şartları iyi sağlandığında dehşet hızlı büyüyen bir kaktüs :D genelde bir sezonda 25-30 cm büyüyebiliyor. alırken paraya kıyıp istediğin doza yakın bir boyda alıp kısa bir süre güneş stresine sokup direkt tüketedebilirsin. benim acelem yok bu sezon çoğaltmaya oynuyorum :D sonrasında toplu hasat alıp toz halinde saklayacağım, anne bitkiler oluşturuyorum o yüzden.
Bende öyle yapıyorum kanka netten sipariş verip bir iki ay güneşte bekletip içiyorum
 
Nerden ne kadara satin aliyorsunuz peki kankalar ben de 8-10 tane baksam yilda 8-10 triplik cikarip tekrar ekerim diye dusunuyorm
 

IcBlue

Kıdemli Üye
Nerden ne kadara satin aliyorsunuz peki kankalar ben de 8-10 tane baksam yilda 8-10 triplik cikarip tekrar ekerim diye dusunuyorm
kankam ben 100 liraya almıştım kargoyla beraber 120ye falan geldi, şimdi baktım 170 fiyatı, 8-10 tane bitkiyi klonlayacak olursan birkaç sezonda bir oda kaktüs yaparsın yalnız :D ufak başlayıp kafasını seversen devam etmeni öneririm, ödüllendirici bir psychedelic değil çünkü daha çok içine döndürüp kendini tanımanı, çevreni daha farklı algılamanı sağlıyor. nerden alacağını da yorumlardan kendin çıkartman lazım :D satış muhabbeti döndürüp konum kapansın istemiyorum
 
kankam ben 100 liraya almıştım kargoyla beraber 120ye falan geldi, şimdi baktım 170 fiyatı, 8-10 tane bitkiyi klonlayacak olursan birkaç sezonda bir oda kaktüs yaparsın yalnız :D ufak başlayıp kafasını seversen devam etmeni öneririm, ödüllendirici bir psychedelic değil çünkü daha çok içine döndürüp kendini tanımanı, çevreni daha farklı algılamanı sağlıyor. nerden alacağını da yorumlardan kendin çıkartman lazım :D satış muhabbeti döndürüp konum kapansın istemiyorum
kanka ben cok seviyorum psychedelic ve disosyatifleri mesculanide asiri severek kullanmistim imkanim varken kafasini seviyorum cok satis falan degil yalnis anlasilmasin ben biseyi yetistiriosam bol bol yetistirip stoklamayi seviyorumda
 

IcBlue

Kıdemli Üye
kanka ben cok seviyorum psychedelic ve disosyatifleri mesculanide asiri severek kullanmistim imkanim varken kafasini seviyorum cok satis falan degil yalnis anlasilmasin ben biseyi yetistiriosam bol bol yetistirip stoklamayi seviyorumda
kankam biz nerden aldığımızı üstü kapalı bir şekilde bahsettik, senin onu kendin anlaman lazım onu diyorum :D yoksa sen satsan da kendi bitkilerini yasal sonuçta kim ne diyebilir :D daha önceki San Pedro konuları altında alım satım mevzuları döndüğü için kapanmış, benim konu kendi halinde bir günlük :D çok afedersin anam da ağladı ayrıca yazarken, o kadar uğraştığım şey bok yoluna giderse kalbim kırılır :D
 
kankam biz nerden aldığımızı üstü kapalı bir şekilde bahsettik, senin onu kendin anlaman lazım onu diyorum :D yoksa sen satsan da kendi bitkilerini yasal sonuçta kim ne diyebilir :D daha önceki San Pedro konuları altında alım satım mevzuları döndüğü için kapanmış, benim konu kendi halinde bir günlük :D çok afedersin anam da ağladı ayrıca yazarken, o kadar uğraştığım şey bok yoluna giderse kalbim kırılır :D
ben kendimi anlatamadim kanka pardon :D konunun icine sictim zaten birakiyorum konuyu kusura bakma anladim ben birazda baktim internete
 

Grow Muhabbetleri
Help Users
  • ogkuş ogkuş:
    Bende bilmiyorum
  • H humorofweed:
    selam kankalar
  • H humorofweed:
    bu growkent sitesindeki hazır setler ile hasat alabilir miyim ?
  • E elchavoo:
    aga genetik bilgilerindeki çiçeklenme süreleri 12-12 ye aldıktan sonraki süreç mi
  • Pr3sident Pr3sident:
    @Kanka come back
  • Rebelmove Rebelmove:
    elchavoo' Alıntı:
    aga genetik bilgilerindeki çiçeklenme süreleri 12-12 ye aldıktan sonraki süreç mi
    şahsi fikrim ilk pistillenme başladıktan sonraki süreç
    +1
  • E elchavoo:
    kanka 4 saksı yapıcam ikisi amnesia haze ikisi farklı peki bu süreçleri nasıl kontrol edeceğim
  • Rebelmove Rebelmove:
    Kontrollük bir durum yok knak. yeterince büyüdüklerini düşündüğünde 12/12ye alırsın. Vakti gelincede olgunlaşan bitkiyi hasat edersin
  • Rebelmove Rebelmove:
    Son grow 5 ayrı genetik yaptım
  • E elchavoo:
    hasat ettiğim bitkiyi kabin dışın da mı kurutmam gerekcek abi
  • E elchavoo:
    deneyimliyim blue dream ektim şimdi
  • E elchavoo:
    4 bitki yapacağım 2 tane pineapple express yanına da haze türlerinden 2 tane
  • E elchavoo:
    genetik seçimleri nasıl
  • Rebelmove Rebelmove:
    Ben kabinin üstünde kalan boşluğu kullandım kurutma için
  • Rebelmove Rebelmove:
    grnetikler güzel öforik kafalar seni bekliyor :) ama çiçeklenme 11-12 haftadan önce bitmez bunların
  • E elchavoo:
    sosyallik için pineapple ve haze seçiyorum iyi geldiği yazıyo
  • E elchavoo:
    8-10 hafta olduğu yazıyor
  • E elchavoo:
    express de yanına da o civarda bi haze mesela silver haze
  • Rebelmove Rebelmove:
    Hazelerin hepsi güzeldir. Sosyalleşme isteği neden kanka ?
  • Rebelmove Rebelmove:
    dost canlısı bir arkadaşımıza benziyorsun
  • B Bar:
    Autoya kelle uçurma yapamayız dimi
  • E elchavoo:
    öyleyim zaten abi ama çevremdeki insanlar genelde hep uyuşturucu ortamından oluşuyor kendi yaşıtlarımın çoğu basit şeylerle gülüp eğlenebilirken ben bunu zor başarıyorum
  • E elchavoo:
    maddi durumum çok yerinde bu yüzden envai çeşit uyuşturucu geliyor ayağıma yıllardır artık bu durumu kırmak istiyorum üniversiteye yazıldım eskişehir de kendi evimde yanlız başıma takılacağım bu beni sosyal kaygıya iyiyo
  • Rebelmove Rebelmove:
    Valla bir şey içmesende üniversite ortamı sana iyi gelir diye düşünüyorum kanka. Fikirlerinin uyuştuğu insanlarla dostluk edersin
  • E elchavoo:
    daha insan sevebilen biri haline gelmek için genetiği çok araştırıyorum blue dream beni hayattan soğuttu 3 ay kiralık evimizden çıkmadık 3 bağımlı arkadaş
    E elchavoo: daha insan sevebilen biri haline gelmek için genetiği çok araştırıyorum blue dream beni hayattan...
    Üst